Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hilfe! Hullet blade
Mikkel Jensen (letsgrow)
Indlg: 21

Gadstrup
27/04-2012 20:26
Hej alle,

Jeg har to af mine chili der er begyndt at f deforme/huller i bladene? S vidt jeg kan se er der ingen smkryb der kravler rundt p dem, men for en sikkerheds skyld er de nu isoleret fra de andre.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?

center

Det skal siges at der kun er et af bladene der ser sdan der ud, og det er klart det vrste - de andre steder er det sm huller. Jeg kan ikke gennemskue om der er nogen der har tykket i dem, eller om det kan vre andet?

Mvh
Mikkel

Svar Send privat besked
Hilfe! Hullet blade
Mikkel Jensen (letsgrow)

Gadstrup
29/04-2012 10:56
Synderen er fundet ..

Jeg har i dag fundet spindemider i en af mine november chilier :(

Det ser heldigvis ikke ud til at de ikke har bredt sig videre til de "mindre" planter.

Efter en god gang "insektsbe" p candlelight'en og alle dens naboer, kunne man virkelig se hvordan de havde hygget sig med deres sm spind.

v v.

Svar Send privat besked
Hilfe! Hullet blade
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
29/04-2012 19:34
Hej Mikkel

V ! De er nogle sm sataner.

Enten m de have vret i gang lnge (og har delagt bladet fra det var spd, s "deformiteten" har vokset sig strre) eller ogs tror jeg der ogs noget andet p spil.

De frste tegn p spindemider er typisk lyse smpletter p bladene, hvor de har "suget", som senere udvikler et grligt slvskr og bladene gulner. Og siden kommer spind.

Hber du har fet kl p dem.

/Maria :)

--

Svar Send privat besked
Hilfe! Hullet blade
Mikkel Jensen (letsgrow)

Gadstrup
30/04-2012 10:45
Hej Maria,

Det virker som om de har haft fat i bladene da de var sm skud - de er vokset ud og blevet "deforme"

Lige nu ser der ikke ud til at der er nogen p planterne, men de fr en sbe tur til i lbet af ugen for at vre p den sikre side :)

Og ellers s tror jeg at jeg skal prve det her produkt (ikke kemisk) - fandt det p en anden side, med henvisning til at Bjarne har prvet det med succes:

Spindemide fjerner

/Mikkel

Svar Send privat besked
Hilfe! Hullet blade
Maria M (Maria)
Indlg: 308

Kbh.
01/05-2012 22:53
Hej Mikkel

Det lyder som om planterne er i de bedste hnder.

Hvis det alligevel skulle ske, at du m til det organiske produkt, s meld meget gerne tilbage om virkningen, s fr jeg opdateret den "anden side";)

Held og lykke med bekmpelsen,

Maria :)

--

Svar Send privat besked
Hilfe! Hullet blade
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/05-2012 23:00

--
Men det er noget snavs, at man ikke kan se, hvad der er i produktet...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3787, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Tarikdes
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)