Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Opbinding
Mads Asbild (Asbild)
Indlg: 6

Odense
10/05-2012 20:07
Min chilier er ved at vre s hje at specielt Aji Limo begynder at svaje lidt i toppen. Hvordan binder I jeres chilier op med blomsterpinde eller andet?

Mske en vil vise et billede med et eksempel?

/Mads
--

Svar Send privat besked
Opbinding
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
10/05-2012 22:24

--
Tror ikke, at jeg lige har et billede - men ja, blomsterpinde og lidt snore :)

Er det Citronchili/ Aji Limon, du har? Det er en sjov, lidt rodet plante, som skal bindes op undervejs...

Svar Send privat besked
Opbinding
Mads Asbild (Asbild)

Odense
11/05-2012 13:18
Hej Anja

Ja det er det :-) den fr godt nok en lidt ranglet top i forhold til de andre.

Skal den opbindes gennem hele dens levetid eller er det kun i vkstperioden?

/Mads
--

Svar Send privat besked
Opbinding

Slagelse
11/05-2012 15:11

--
Hej Mads -

den bliver jo ved med at vokse, s der skal stttes lidt hele ssonen...

P den anden side, s er frugterne jo ikke ret tunge, s man kan vel egentlig ogs lade hnge lidt - jeg har en ekstra plante, som jeg har tnkt mig at hnge i en ampel i drivhuset og lade den vlte ud over :)

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Opbinding
Mads Asbild (Asbild)

Odense
11/05-2012 15:42

--
Tak for svaret Anja - jeg giver den lidt sttte og ser hvad der sker :-)

/Mads

Svar Send privat besked
Opbinding
Erling Rohard (Erling Rohard)
Indlg: 148

Snderjylland
12/05-2012 15:47

Har et system af stltrds ophng, kopieret efter noget mine svigerforldre havde kbt til deres drivhus. Det er en lang "tyk" stltrds pind med lille krog bjet foroven til ophng og forneden er trden bjet 45 gr. op og 5 cm. ude derp bjet til siden og derp drejet rundt om pinden (s den danner en cirkel rundt om) og enden der bjes rundt er til slut bjet som en lille krog s den kan lse sig selv fast efter en omgang - de kan kobles sammen under hinanden og lukkes rundt om stammerne p planterne - vil tage billede snart. Laver dem selv ud af en kmpe rulle stltrd p mske 1 mm i diameter, med knibtang og spidstang som vrktj.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Opbinding

Slagelse
12/05-2012 16:25

--
Kender godt det system - men det vil ikke helt kunne styre en Citronchili, som bare kaster grene ud til alle sider :)

Det er bedre til en mere disciplineret plante med en en central stamme, som vokser pnt og lige...

Svar Send privat besked
Opbinding
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
12/05-2012 23:45
Vil mange af chinenserne ikke kunne klare sig uden opbinding overhovedet? Indtil videre synes jeg mine ser meget kompakte og kraftige ud... - det ndrer sig mske nr de ryger ud af lampens lys og til lidt hjere temperaturer end de 19-20 grader - det m tiden vise...

Jeg kan se hvad der menes med den limon - den ser ogs her ud til at blive lidt lang og rodet i opbygningen...
--

Svar Send privat besked
Opbinding

Snderjylland
13/05-2012 00:29
Kommer da helt an p hvad du forstr ved at "styre en citronchili" - den er helt i min magt :DJeg har ikke problemer - kan jo bare vlge at inkludere nogle af grenene undervejs op igennem vedhngene hvis den ikke m sprede sig for meget, eller lave smallere bjler (jeg laver dem selv, som nvnt). Men - nok om det herfra.
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Opbinding
Anne Kirkegaard (Ssmilla)
Indlg: 35

Hvidovre
13/05-2012 19:02

--
Ej Erling, kan du ikke lige tage et billede?? Det der forstod jeg da ikke en hat af ;O)
Anne

Svar Send privat besked
Opbinding

Snderjylland
13/05-2012 20:24
Forsger at lgge billeder ind... mine planter er jo ikke bundet op endnu, s det er noget man m forestille sig. men her hnger 3 af de kbte og v. siden af nogle hjemmelavede, derp et foto af dem p en flise, for at se dem tttere p. Dene hjemmelavede er ikke lige rettet ud :) tror tykkelsen er et sted mellem 1 og 2 mm.

Her skulle gerne vises to fotos
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Opbinding

Snderjylland
14/05-2012 21:58
Prver igen
Nej jeg KAN ikke uploade billeder - har ellers resizet dem til 640*480 denne gang...

--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Opbinding

Slagelse
14/05-2012 22:11

--
Erling - nu bliver jeg nysgerrig... Hvordan gr du med billederne, og hvornr gr det galt?

Svar Send privat besked
Opbinding

Snderjylland
15/05-2012 09:59
:Dfint, Anja, her er hvad jeg gr:

har billeder p min harddisk, har prvet bde i hd og skaleret ned til 480*640 (hjformat - kan det vre det?). Klikker p link lige over "regne-svar-anti-robot" feltet herunder, kaldet Upload billede. Skriver en kort titel til billedet (uden ml.rum og og tegn) finder billedet p min harddisk med gennemse-funktion/knap. Trykker "send" eller hvad der nu str, og der kommer et nyt vindue frem
der viser billedet jeg har valgt. Derunder er der en knap "upload til forum" str der vist. Knappen er skjult men jeg kan f den frem ved at "tabulere" derned. Den klikker jeg p og der str billedet er sendt eller lignende (er ikke hjemme nu, kan ikke 100% huske det). Der skulle billedet vel s vre indsat hvor min cursor stod, s vidt jeg har set, men der m vre mere end det... da jeg ikke har succes overhovedet
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Opbinding

Slagelse
15/05-2012 16:18

--
Nr jeg har trykket Upload, kommer der en boks, hvor billedet vises, og man kan klikke p en Knap, hvor der str: "Indst i forum og luk vinduet" Der er ogs et link til billedet, som man kan kopiere ind i teksten.

Fr du slet ikke den boks frem?

Svar Send privat besked
Opbinding
Palle Rasmussen (PWR)
Indlg: 123

Veflinge
15/05-2012 18:07

--
Her hos mig skal jeg ALTID selv kopiere den tekst der kommer nr billedet er klar, den der str i [ ] og stte den ind i teksten.

Nr jeg er helt klar med den tekst/billeder jeg vil stte ind, lige inden jeg trykker "send svar" kopiere jeg al tekst, for det er ikke hver gang det lykkedes i frste forsg, s er jeg fri for at skrive det hele igen, bare hjreklik og indst ;-)

Svar Send privat besked
Opbinding

Snderjylland
16/05-2012 07:05
ok...

har lige prvet igen. Jeg fr boksen frem - men den er for lille - jeg fr ikke lov at se teksten og knappen. Har tabuleret for at f lov at se knappen. str teksten nedenunder? kan ikke se det. Har ndret zoom i internet explorer uden gavn - hvordan fr iden text at se - er den skjult hos jer--
Erling Rohard

Svar Send privat besked
Opbinding

Slagelse
16/05-2012 20:42

--
har du prvet at maximere boksen?

Svar Send privat besked
Opbinding

Snderjylland
19/05-2012 00:51
den er n str. kan ikke maximere den

kan du?
--
Erling Rohard

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)