Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvilke chili?
Hans Bjerrum (Hanzi)
Indlg: 2

Kolding
31/05-2012 16:10
right
Elsker chili. Kbte en gang i vinter en lille bakke af de skrappe fra Metro.
De sidste chilier i bakken nede at blive lidt trre inden vi fik dem spist. For sjov pillede jeg frene ud af en af de orange og en af de gule og sede dem... Nu str jeg s her med ca 35 orange planter og ca 25 gule.
Internettet og de mange fine chilisider siger mig det er Orange Habanero og Gule Fatali, men jeg er ikke sikker! De er ved at vre store og skal forres vk, s vil jeg gerne vre lidt mere sikker p arterne, for ikke at virke for bvet. Hvad siger de erfarne her mon?

Mvh Hans

--
Chilirookie

Svar Send privat besked
Hvilke chili?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/05-2012 17:03

--
Det lyder rigtigt :)

S hvis de ellers ikke har krydset med en eller anden slags, da de blomstrede, br det ogs vre det, som kommer ud af det...

Men hvis du elsker chili, er 60 planter vel ikke for meget???

:)

Svar Send privat besked
Hvilke chili?
Hans Bjerrum (Hanzi)
Indlg: 2

Kolding
31/05-2012 20:21
Tak for svaret. Satser p sorterne er gttet s. Var de helt gale havde jeg nok hrt for det nu.
Ah, 60 store potter rundt omkring i huset, er nu mere end jeg havde forestillet mig!
Men srger da for at finde krlige hjem hvor hsten mske kommer retur :-)
--
Chilirookie

Svar Send privat besked
Hvilke chili?
Hans Andersen (Peperoncino)
Indlg: 17

6092 Sdr Stenderup
28/07-2012 16:48
Hej igen,
Jamen s kbte jeg et drivhus og gik "all in" med chilidyrkningen :-)
Mine orange Habanerofrugter, synes jeg ikke helt ligner dem jeg tog fr fra. De er dobbelt s store og mere grove i det. Ligner de noget andet?. Venter spndt p farveskift og jomfrusmagning!
--
right
right

Svar Send privat besked
Hvilke chili?

6092 Sdr Stenderup
28/07-2012 16:59
Og s har jeg lige en ny ubekendt sort.
Jeg skulle lige have lidt andet end Habanero og Fatali, s jeg kbte 2 Apache-planter, 1 Cayenne og s den her "Gul Chili". Hvad er det for en? Frugterne ser ud til at ligne dem p navneskiltet godt nok.
--
right
right
right
right

Svar Send privat besked
Hvilke chili?

6092 Sdr Stenderup
28/07-2012 17:13
Drivhuset!
Til nste r, da skal der startes et par mneder fr med passende udvalg af planter og drivhuset skal indrettes ordentligt. Det glder jeg mig til. Anede ikke at der fandtes s mange chilisorter og s mange dyrkere og det det var s nemt og sjovt!
--
right

Svar Send privat besked
Hvilke chili?
Ea Madsen (Emse_m)
Indlg: 110

Glostrup
28/07-2012 20:56
Hej Hans,

det ser godt nok fint ud.

Et gt p din "gule chili" kunne vre en cheyenne, synes frugterne (p billede) ser ud til at passe meget godt, og det er en af de planter man plejer at kunne f i supermarkeder/bauhaus osv.
--

Svar Send privat besked
Hvilke chili?
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
28/07-2012 21:04
Sikken go' start Hans - det bliver da vist en fornuftig hst allerede i r ;)

Svar Send privat besked
Hvilke chili?

Slagelse
28/07-2012 22:21

--
H h - det er ikke smting, der kan komme ud af at kbe en bakke chilier...

Flot!

Svar Send privat besked
Hvilke chili?

6092 Sdr Stenderup
31/07-2012 10:04
H Anja -og dit lille skub! :-)

Ja Ea -en plantecenter Cheyenne passer godt nok, selvom planten nu er lige s hj som alle de andre, sdan omkring en meter med potte. Mrkeligt det ikke stod p skiltet - makkerplanten var fint navngivet "De. Cayenne"! Og da jeg spurgte plantemanden lste han bare langsomt op for mig "G-U-L...CHILI!"

Ja Vivi, glder mig som et barn til at stte tnderne i! :-)
--

Svar Send privat besked
Hvilke chili?

Slagelse
31/07-2012 20:00

--
Ups - er det min skyld?

N - det kan jeg nu godt leve med, for det er herligt med et drivhus :)

det var dog en mere end uforskammet slger p den planteskole - hber, at du sagde noget til ham! Underlig mde at sige, at man ikke ved, hvad man slger, synes jeg :(

Svar Send privat besked
Hvilke chili?

6092 Sdr Stenderup
01/08-2012 10:59

--
Nh, sagde nu ikke noget til den slger i Vamdrup Havecenter. Kiggede ham i de blanke jne og det s ud som om at der i hans verden kun fandtes de rde chilier og s de gule!, s det var ikke vrd at bruge krudt p. I vrigt var der ikke noget at komme igen efter i det havecenter, s det er nu bare en lille historie, jeg kan tnke p nr vi skal spise Cheyenner :-)

Og nu jeg er kommet til at nvne stedet, kan jeg da lige nvne at det jeg var p jagt efter var en vinplante. Den fandt jeg i tip top kvalitet, weekenden efter i flotte Esbjerg Planteskole!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)