Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvor meget vand og hvor tit?
Thomas Guldstrand (zeon)
Indlg: 8

Vestbjerg
17/06-2012 13:21
Hej,

Nu er jeg ret ny indenfor chilidyrkning, men har dog fattet at mine chili skal have meget mindre vand end man lige skulle tro.

Men kunne godt tnke mig at vide om nogen af jer har en decideret plan for hvor tit I vander og hvor meget?
Mine planter str i vindueskarm i potter p ca 5-7 l. og jeg giver dem 1-2 dl pr stk ca hver uge...

Svar Send privat besked
Simon Jensen (Brejne)
Indlg: 90

rhus V
17/06-2012 20:18
1-2dl om ugen synes jeg virker som meget lidt, isr nr du har dem i s store potter (s tnker jeg ogs planterne er ret store..)

Mine str i 3 og 4 liters potter i sydvendt vindue, og de snupper let en liter vand i ugen. Og de bliver absolut ikke overvandet :)

Svar Send privat besked
Thomas Guldstrand (zeon)
Indlg: 8

Vestbjerg
18/06-2012 09:23
Tak for svaret!

Jeg prver at give dem lidt mere - de skal jo ndig lide, selvom jeg faktisk synes de ser pne ud, uden at hnge med bladene.

Svar Send privat besked
Aaron Newman (Aaron)
Indlg: 26

Brndby
18/06-2012 12:43
Hej Thomas

Det er vigtigt, at man ikke overvander, idet man kan forhindre ilttilfrelsen til rdderne. Det kan ogs resultere i svamp og skadedyr.

Chiliplanter har godt af at "lide" lidt. Dvs. at bladene kommer til at hnge LIDT. Det gr planten mere robust overfor svamp og skadedyr.

Jordoverfladen skal i hvert fald vre tr mellem hver vanding. Husk ogs at vande med en tynd blanding af vand og gdning. Undtagelsesvis i tilflde hedeblge. Her njes man med at gde ca. hver 4. gang man vander.

Held og lykke... og fornjelse 😃
--
Aaron

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4075, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AbbaLezegala
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)