Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Er min chili for ranglet?
Camilla Hansen (Kimilla)
Indlg: 39

Storkbenhavn
17/06-2012 17:05
Jeg har endnu et sprgsml.

right
Jeg sidder og tnker om min chili er for ranglet? Det er den til venstre p billedet. - Jeg tnker om man skal "klippe dem ned"? Eller om de bare skal vre hje og tynde?

P forhnd tak for hjlpen.

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
17/06-2012 17:06
right Super, s gik der noget galt i koden.

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
17/06-2012 17:07
Hvorfor pokker kan man ikke se billedet? :( Det vises nr jeg siger preview.....

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
17/06-2012 17:08

--
right

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
17/06-2012 22:11

--
Hej camilla,

Jeg har en Red olive der ser prsis sdan ud, det er helt fint, s er der plads til nogle mere kompakte ved siden af.Jeg tror der kommer sideskud i bladhjrnene senere p ssonen, og s ser den da ellers meget sund ud.
Hvad er det for en?

vh Ilse

Svar Send privat besked
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
17/06-2012 22:14

--
Hov, nu s jeg lige at du vist har tre chilisr i din plantekasse? Det er meget tt, tror du ikke de kvler hinanden?

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/06-2012 22:48

--
Mske skulle du bytte rundt p dem, s den hje str i midten?

S er der bedre plads til, at de to andre kan brede sig :)

Kunne godt tnke mig at hre, hvad den hje er for en - nogle dem gror p den mde, s den er sikkert helt, som den skal vre...

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
18/06-2012 00:01
Tusinde tak for hjlp/svar. :)

Jeg ved faktisk ikke hvad det er for en, s det er lidt spndende hvad der forhbentlig vokser frem.

Ja det er jo mit frste r med chili, samt agurk, peberfrugt og tomatplanter, og gik jo godt amok med indkb i starten, og fik kbt for meget. - S det str nok ikke srlig smart....

De 2 yderste planter p dette billede stod sammen med tomater, men hold da helt op de er get amok og har taget plads. Sikke et rodnet sdan nogle planter har. Isr den til hjre. Kunne godt vre jeg skulle stte den ranglede i midten - Men er det bedre jeg putter dem i enkle potter, har de for lidt plads?

Lige et bonus sprgsml. - Hvor lnge er en chili om at f sin rigtige farve? Har jo min chili plante med deforme chli'er p, samt enkle fine. Men de er stadig grnne, og har vret det i mange uger nu. Glder mig sdan til at hste, men i flge skiltet og billedet skal vi blive rde. :)

Svar Send privat besked

Slagelse
18/06-2012 07:27

--
Hej Camilla

Jeg kan ikke helt se, hvor stor kassen er, men det vil give dig strre planter, hvis du giver den ene af dem sin egen potte.

Chilier kan vre grusomt lnge om at modne frdigt, s det er bare at grave tlmodigheden frem - lige pludselig sker der noget, og s er der en masse, der modner p samme tid :)

Mvh
Anja

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
18/06-2012 18:11

--
Hej og tusinde tak for hjlpen Anja. :)

Jeg ved faktisk ikke hvor mange L den er - Prvede at kigge p Silvans hjemmeside, men kan kun finde mlet at den er 50 cm i lngden... Mske jeg skulle overveje at have dem i hver deres potte - Vil det stresse at jeg roder med samme planter igen, som for 1 uge siden? :)
Hvad strrelse gr de sig bedst i, har du en id om det? :)

Trods det er surt de er langsomme, s er jeg lidt glad for at lse det. S skal jeg ikke frygte at det ikke umiddelbart er mangle p plads som snker dem lige pt.

Svar Send privat besked

Slagelse
18/06-2012 19:32

--
Det vil selvflgelig stresse dem lidt at blive plantet om igen, men de kommer hurtigt i gang igen, hvis du flytter dem forsigtigt :)

Jeg tror egentlig, at jeg ville beholde dem alle i den samme beholder og bare flytte rundt p dem, s den hje kommer i midten. De andre to ville jeg plante s langt ude i enderne, som jeg kunne komme til for deres rodklump, s er der plads til, at de kan brede sig.

Hvis du giver dem alt for god plads, vil de g i gang med at stte et stort rodsystem, og planterne vil vokse sig meget store, inden de bruger tid p at stte frugt - og det er mske federe, at de kommer i gang med blomstringen lidt hurtigere?

Isr hvis de str udendrs, vil det vre en fordel, at de snart fr sat frugterne i gang - ssonen ude er jo lidt kortere end i drivhus.

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
18/06-2012 20:58

--
Lyder til det er bedst jeg laver dem st, og evt fr den ranglet i midten. Jeg troede bare den havde bedst af at komme i siden s den mske kunne bredde sig, eller i hvert fald nu f luft og sol efter den kom vk fra de voldsomme tomatplanter. :)

Dem p billedet str ude ja, p vores overdkket terrasse. - Mine andre str i plast drivhus, hber de er lige s gode som alm. drivhuse. :)

Synes t have lst de ikke er glade for vind og regn, s det har jeg ikke turde udstte dem for. :))

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
02/07-2012 11:50

--
Der er nu 3 chilier p vej, p min lidt ranglet plante. :)
Jeg er spndt p hvad der kommer frem.
right

Svar Send privat besked

Slagelse
02/07-2012 12:05

--
Spndende :)

Svar Send privat besked
Camilla Hansen (Kimilla)

Storkbenhavn
02/07-2012 12:07

--
Meget ja :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3999, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Isobelher
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)