Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Syg chili - hvad er mon problemet?
Thomas Petersen (herinde)
Indlg: 11

22/06-2012 16:19
Hej

Jeg har for frste gang sat nogle chilifr (Chocolate Scotch Bonnet, Chinese 5 color og Rd Habanero) og har fet nogle gode planter ud af det.

Dog har jeg problemer med den kinesiske ... Det starter som pletter i kanten eller midt p bladene, breder sig lidt som plamager, men dkker ikke bladet. Bladet bliver p et tidspunkt bldt og slattent og falder af. Der er nu 4-5 blade, der er faldet af fordelt p et par planter - og mange der har pletterne.

Jeg har for en sikkerheds skyld givet dem noget insektsbe, men jeg er slet ikke sikker p, om det er et insekt, der str bag.

Er der nogen bud p, hvad problemet kan vre?

CENTER

CENTER

Svar Send privat besked

22/06-2012 16:20
Et billede mere

CENTER

Svar Send privat besked
Christian Ammentoft (Krede)
Indlg: 131

Fredericia
22/06-2012 23:13

--
Det kunne godt ligne solskoldning, Men er ikke sikker.

Krede

Svar Send privat besked

22/06-2012 23:27
Ok, tal for svaret

Tnk, jeg troede at de skulle have fuldt blus ift. sol - og at man mske frst skulle vre obs p en varm vindueskarm senere p ssonen. Problemet er frst opstet de seneste par uger, som nppe kan kaldes de varmeste... De andre sorter virker ikke som de er pvirkede af det, men der kan vel vre forskel?

Svar Send privat besked

22/06-2012 23:38
... mske vrd at bemrke, at de ikke har skiftet milj. Men stet fast i en sydvendt vindueskarm.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)