Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
LED-lys ved blomstring
Thomas Petersen (herinde)
Indlg: 11

25/06-2012 20:37
Hej

Jeg giver nogle af mine chiliplanter noget ekstra lys her i den mrke og vde tid. De fr med sdan en chili special-pre: http://billiggro.dk/special-plantelys-/31-12-watt-led-plantelys-chili-special.html.

Chiliplanterne er godt i gang med at stte blomsterknopper - og jeg kan lse p nogle af indlggene herinde, at de i den fase nok ville have godt af mere rdt lys. Mit sprgsml er bare, hvad planter i den strrelse fr ud af den nvnte pre? (som har 3 rde, 1 hvid og 8 bl dioder)

Vh. Thomas

Svar Send privat besked
LED-lys ved blomstring
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
25/06-2012 20:48

--
Mine planter fr LED-lys med ca. 4 gange s meget rdt som blt, nr de er et par mneder gamle, efter at de har fet rent blt indtil da.

Jeg ville ikke selv give dem s meget blt lys, som din pre har, da jeg vil tro, at planterne bliver alt for korte og kompakte. Men jeg har ikke selv prvet med en sammenstning som din, s det er da et forsg vrd, synes jeg :)

Har du dem indendrs, siden de fr ekstralys?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
LED-lys ved blomstring
Thomas Petersen (herinde)
Indlg: 11

25/06-2012 20:52
Tak for svaret.

Ja, jeg havde det fornemmelsen, at fordelingen var lidt skv. Planen var at give dem lidt ekstra lys, nu hvor sommeren ikke rigtig har slet igennem.

De str allesammen indenfor permanent, fordi jeg ikke umiddelbart har adgang til drivhus - og der er ikke just vejr til at have dem udendrs.

Men er det ligefrem sdan, at det bl lys hmmer blomstringen, eller har det bare ingen effekt?

Svar Send privat besked
LED-lys ved blomstring
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
25/06-2012 21:35

--
Jeg ved det faktisk ikke - det hmmer i hvert fald ikke planten i forhold til at stte blomsterknopper :) Mine har som regel sat de frste, nr jeg skifter lys.

Men du kan mske sprge billiggro - han m jo have en mening om det, nr han mener, at det er sdan en lampe, der skal til - mon ikke?

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4083, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Thomasdiepe
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)