Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad sker der med mine Pimientos de Padron?
Martin Andersen (inkognito.dk)
Indlg: 2

26/06-2012 01:15
Hej Chilifans,

Jeg er ny ud i dyrkningen af chili, ja faktisk er det helt nyt for mig at dyrke noget som helst! Men en rkke gode besg i en god tapasbar i godt selskab har fet mig til at kaste mig over dyrkning af tapas-chilien Pimientos de Padron i r.

Min manglende erfaring med naturen i al almindelighed volder mig desvrre lidt hovedbrud for tiden, jeg hber der er nogen herinde der kan hjlpe...

Har spiret 14-16 planter to gange i vindueskarmen her i forret; i alt 25-30 planter i to serier.

Har s plantet frste serie ud i et hjbeds-minidrivhus-ting i haven indkbt til formlet for en mneds tid siden, og efter et par uger kunne jeg konstatere at noget var begyndt at de bladene...! Jeg har silvan-indkbte tomatplanter i den anden halvdel af drivhuset, s mske kommer der dyr derfra? Jeg mener, en mneds tid i vindueskarmen og s direkte over i et helt nyt lukket drivhus er da en beskyttet tilvrelse, s hvor kommer de der skadedyr fra?? N, men da jeg s for en uges tid siden plantede anden serie ud, s gik der sku ik mere end n nat, s begyndte bladene p disse (vsentlig mere skbelige strrelser) ogs at vise tegn p at de bliver spist...!

Har vedlagt billeder, er der nogen der ved hvad der foregr og hvad jeg skal gre ved det?

pft.
Martin

right

right

right

Svar Send privat besked
Martin Andersen (inkognito.dk)
Indlg: 2

26/06-2012 01:21
Her er et billede mere:
right

--
Martin Andersen

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
26/06-2012 20:28

--
Det kan vre sommerfuglelarver, der er i gang :(

Prv at g derud om aftenen og gennemg bladene - s plejer de at vre til at se, hvis det er sdan nogen banditter! Og s skal der bare samles sammen...

Svar Send privat besked
Ole Christensen (OleTC)
Indlg: 163

Vanlse
26/06-2012 22:35
Enig med Anja. Men de kan vre rigtigt svre, selv om de er ganske store.
Jeg fandt nogle grn-sorte plle-kugler under en af min planter sidste r. Der var samme typer huller i bladene som dine og frst da jeg rystede planterne ganske kraftigt dumpede der 2 store larver ned p gulvet.
--
Ole TC

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)