Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Omplantning af chili
Helle Mulvad (hmulvad.dk)
Indlg: 32

Kbenhavn
28/06-2012 16:49
Hej chili fans

Ville bare hre helt lavpraktisk hvordan man omplanter en chili. Jeg ar en 60 cm hj chokolate bhut jolokea i en 6 l potte som jeg gerne vil have i en 10 l potte... Er det nemmest at vre 2 eller bare gre det selv? Hvad er jeres erfaring?

Mvh
Helle Mulvad

Svar Send privat besked
Omplantning af chili
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
28/06-2012 17:38

-- Du kan sagtens gre det selv - men du skal vre forsigtig :)

Start evt. med at lgge den p siden og mas lidt p potten for at lsne den. S kan du prve MEGET forsigtigt at trkke planten ud, mens potten ligger ned, ved at holde helt nede ved roden, mens du holder fast i potten. Hvis den ikke giver slip som ingenting, s stop :)

S kan du i stedet vende bunden i vejret p potten, mens du holder en hnd med hndfladen mod jorden, s planten er mellem et par af dine fingre - s br den give slip. Husk ogs at vre meget forsigtig, nr du vender planten opad igen, s dens vgt ikke fr stammen til at knkke, srg for at holde p plantens top med den hnd, som du ikke holder jorden og stammen med...

Hber, at det er til at forst - det er i hvert fald lavpraktisk :)

Svar Send privat besked
Omplantning af chili
Helle Mulvad (hmulvad.dk)
Indlg: 32

Kbenhavn
28/06-2012 21:37
Hej Anja... Tak for rdet :-) jeg har fet de 2 planter i 10 l potter dog med hjlp fra kresten da de ikke rigtig ville slippe potten.... Der knkkede en kvist og lidt blade af planterne...

Med venlig hilsen

Helle Mulvad

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)