Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Modning af chili
Helle Mulvad (hmulvad.dk)
Indlg: 32

Kbenhavn
09/07-2012 21:31
Hej chili fans

Lige et enkelt sprgsml: hvilke faktore fr chilierne til at modne? Jeg har en citron chili og en koreansk hot med massere frugter og har vret det i 3 uger men de skifter ikke rigtig farve. Nogen forslag til hvorfor? De str i en vestvendt kanap uden opvarmning.

Med venlig hilsen
--
Helle Mulvad

Svar Send privat besked
Modning af chili
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
09/07-2012 22:14

--
Faktoren er tid - de er lnge om det, men pludselig gr det strkt, og planten modner en masse frugter p en gang.

S kodeordet her er tlmodighed - heller ikke noget, som jeg lider srlig meget af :)

Svar Send privat besked
Modning af chili

Kbenhavn
09/07-2012 22:31
Hej Anja.

Tak for endnu et svar. Men begge planter har virkelig mange umodne frugter. Men min bhut og min shotch bonnet og min peach habanero bliver ved med at smide sine blomster...
--
Helle Mulvad

Svar Send privat besked
Modning af chili
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
09/07-2012 22:37

--
Chinenserne kan vre svre at f til at stte frugt indendrs - formentlig en kombination af tr stueluft og ikke helt nok lys. Gr du noget for at f dem bestvet? det kan hjlpe lidt at ryste planten nogle gange i lbet af dagen, s pollenet frigives :)

Svar Send privat besked
Modning af chili

Kbenhavn
09/07-2012 22:48
Jeg giver dem en kraftig rystetur min. to gange om dagen... Men tror mske ogs det har noget at gre med at mine planter str i en kanap som sidder i 5 sals hjde og derfor er mere udsat. Og mske dykker nat temperaturen ned under de 15 grader...

--
Helle Mulvad

Svar Send privat besked
Modning af chili
Ilse Bech (Ilse)
Indlg: 324

Silkeborg
09/07-2012 23:09

--
Det kan ogs vre en ide at give dem et spray med en vandforstver, hvis luftfugtigheden er lav.

Svar Send privat besked
Modning af chili
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
10/07-2012 08:39
Sidstnvnte ide med vandforstveren har jeg ihvertfald brugt en del og jeg har haft held med frugtstningen p alle uden at der blev smidt blomster frst... Jeg vil lige tilfre at jeg blev rdet til at forstve dem med vand morgen og aften... Ikke nr solen str p!
--

Svar Send privat besked
Modning af chili
Louise Kjrulff (Louise K)
Indlg: 40

Kbenhavn
10/07-2012 19:53
Alts vand p bladene? Eller blomsterne?
Er der en forklaring p hvorfor det skulle hjlpe? :)

Svar Send privat besked
Modning af chili
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
10/07-2012 21:10

--
Fugt omkring blomsterne- chilier synes benbart ikke det er en god ide at formere sig i trt klima- "ungerne" skal vel ogs have vand??:-)

Svar Send privat besked
Modning af chili
Ilse Bech (Ilse)

Silkeborg
10/07-2012 21:14

--
...Og s er der lige det med rysteturen. Det lyder lidt voldsomt, kan du ikke bare "dutte" lidt i blomsten, det plejer at vre nok:-)

Svar Send privat besked
Modning af chili
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
11/07-2012 17:21
Mine chinenser plejer ogs at smide en masse blomster frst - men s lige pludselig beslutter den at beholde en 10-20 stykker.
Har ikke helt gennemskuet rsagen, men har aldrig forsgt mig med vandforstver - s ogs indendrs kan det lykkes uden.
Jeg ryster ogs planterne blidt ind i mellem - at skulle "dikke-dikke" p 50 blomster gange x planter bliver hurtigt trttende synes jeg...

Pj pj med det
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4083, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Thomasdiepe
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)