Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chili i vindueskarm
Rasmus Kongshj (Wotan)
Indlg: 5

Odense
23/07-2012 13:38
Jeg bor i lejlighed, men kunne alligevel godt tnke mig at have nogle hjemmedyrkede chilier.

Jeg har et nordvest-vendt kkkenvindue og et sydst-vendt stuevindue at gre godt med.

Jeg har tidligere haft en chiliplante fra Bauhaus stende i kkkenvinduet. Den klarede det udemrket, overlevede vinteren og gav et udemrket udbytte. Desvrre gik der bladlus i den, og den dde.

Hvilke sorter ville egne sig til mine vindueskarme? Jeg er mest interesseret i typer inden for scotch bonnet, habanero og jalapeo, men hvis I kan anbefale andre spndende typer er jeg ogs interesseret.

Vil det give mening at plante frene nu, eller er jeg ndt til at vente til nste r?
--

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Kenneth Autzen (thesheep)
Indlg: 250

Sdr Jylland
23/07-2012 17:25
white habanero er en fin lille vinduesplante

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Didde D. (Didde)
Indlg: 73

Holbk
23/07-2012 20:57
Cumari (samme art som habanero og scotch bonnet) giver sm fine strke frugter og planten bliver ikke s stor.
Aurora er meget smuk (synes jeg), da den skifter mellem mange farver, men smagen skulle ikke vre noget at g efter, s du fr kun styrken.
Cheyenne bliver heller ikke voldsomt stor (den mener jeg ogs man kan kbe i butikkerne for tiden, har set den i Bauhaus...)

Jeg tror jeg ville vente med at s til tidligt forr, jeg tror det er nemmere end at holde liv i en plante henover vinteren. Men det kommer nok an p hvor grnne fingre du har :)

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
23/07-2012 22:01
To af mine mindste i r er Sarit Gat og Habanero Punta Giallo. De kan sagtens st i selv en lille vindueskarm - det gr de her.

Har dog ogs nogle andre som det gr fint med - men de er lidt strre.

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm

Sdr Jylland
26/07-2012 16:50
Habnero peach er ogs rigtig god til vinduet

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
06/12-2012 23:07
I prefer habanero and ghost. I had experience of habanero it is one of my favorite chilies. Ghost I prepared for the next year. If you use big pots they may not fit for the windowsill because it grows bigger in big containers. I am a new beginner not much experiences, for experiment I have already germinated a lot of chilies for the next season.

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
26/01-2013 23:44
Hej Didde, I saw Cumari picture today it looks nice.I will try.

Thank you for the info.

Scion
--

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Nina . Thgersen (Nox999)
Indlg: 53

Rnde
27/01-2013 16:47
Fluorescent purple bliver ikke mere end 45-50 cm, s den ville vre god til en vindueskarm og som navnet siger, er den rimelig farvestrlende.
--
http://nox999.blogspot.com/

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm

Sdr Jylland
31/01-2013 20:16
Nox999 skrev:Fluorescent purple bliver ikke mere end 45-50 cm, s den ville vre god til en vindueskarm og som navnet siger, er den rimelig farvestrlende.
--
http://nox999.blogspot.com/

--
men smager tilgengld af sbe

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
Teresa Albeck Japsen (teresajapsen)
Indlg: 14

Kbenhavn N
31/01-2013 21:56
Jeg havde Basket of Fire sidste r i min vindueskarm i 2200, s den er tried and tested. Den har ret tyndt kd, men er godt strk. Jeg har nogle fr, hvis du er interesseret?

Mvh
Teresa

Svar Send privat besked
Chili i vindueskarm
sren wind (Alpsie)
Indlg: 2

Esbjerg
05/03-2013 14:32

Jeg har selv lige bestilt 3 slags fr hjem, dette er min frste gang med chili. Disse 3 skulle vist ikke blive alt for store.
Jaloro - C. annuum
Explosive Ember
Trinidad Perfume
S det bliver meget spndene :)
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3878, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: IanjGrimE
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 3, denne mned: 3)