Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chili henover vinteren??
Kjeld Jordt (KjeldJordt)
Indlg: 3

31/07-2012 19:44
Hej

Jeg kunne godt tnke mig at dyrke nogle chilier henover vinteren. Det jeg gr efter er planter som Aurora, fordi den har nogle ualmindelige pne frugter og har (i mine jne) stor pryd vrdi :) Men jeg vil ogs gerne have nogle med en vis styrke og nogle milde.

De skal st i vindueskarmen, s det skal helst ikke vre kmpeplanter.

sprgsmlet er s hvilke planter skal jeg vlge?

Hvor store skal potterne vre som de skal st i?

kan det lade sig gre at f frugter henover vinteren uden brug af kunstig lys?

Skal jeg investere i en LED lampe?

Jeg regner med at kbe mine fr hos bjarne (barney.dk), s nogle henvisninger til nogle af hans fr ville vre super.

mange sprgsml ;) hber i kan hjlpe mig lidt p vej :)
Mvh
--
Kjeld Jordt

Svar Send privat besked
Chili henover vinteren??
Michael R. A. (MRA1984)
Indlg: 155

Uldum
01/08-2012 19:03
Hej Kjeld...

Jeg fik rigtigt meget ud af at bruge nogle aftener p at lse de forskellige trde i forumet der lige vakte interesse... - der er guldkorn gemt over det hele...

Hvilke planter du skal vlge kan jeg ikke hjlpe dig med, da jeg ikke kender s mange...

Jeg har nogle i henholdsvis 3 og 4 liters potter som er blevet fine i strrelse til vinduet... Strre potter - strre planter... Sdan som en tommelfingerregel...

G ind og ls p Bjarnes webshop - de fleste er angivet med en ca hjde...

Jeg vil tro du fr meget svrt ved at f frugter henover vinteren uden kunstlys... Hvis ikke jeg havde en lampe ville jeg nok vente til vi har rundet nytr med at s... Selv har jeg i hovedet planlagt at s nye engang sidst i nov. - rkkeflgen bliver bestemt af sorterne, da nogle er langsommere end andre... Og det bliver ved hjlp af kunstlys de frste mneder...

Mske kan du ved at s nu f skabt en plante, som s kan overvintres og derved har du en plante der har et godt forspring til forret... Dette er kun en formodning jeg har - jeg er p ingen mde ekspert og det vil jeg gerne lige understrege...

Held og lykke med projektet... Og igen anbefaler jeg at lse dette forum igennem...

Mvh Michael
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)