Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
I tvivl om sorten - Habanero
Mathilde Lauritzen (MathildeLauritzen)
Indlg: 13

Roskilde
02/08-2012 19:08

--
Hej alle glade chilidyrkere
For et par uger siden kbte jeg en skaldt "Habanero" p Gartneri Toftegaard, alts den helt klassiske Habanero med orange frugter.
Nu har planten givet 24 smukke grnne frugter, men jeg synes bestemt ikke, at de ligner dem, der er p billedet p hjemmesiden. Tror I, at det er en forkert plante?
P forhnd tak! :)

right
right

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
02/08-2012 19:29

Hej Mathilde

Den ligner rigtig fint en orange Habanero. De kan bde se sdan her ud og s vre lidt mere kortsnudede og buttede i det. S jeg tror bestemt at du er p rette spor.

Gld dig til den - den er superlkker. Her i Habaneroland er almindelig ihvertilflde ikke et skldsord ;)

Svar Send privat besked

Roskilde
02/08-2012 19:58
Tak for det hurtige svar Vivi!
Jeg er glad for, at du siger, at den ser rigtig ud. Det er jo lidt rgerligt at komme hjem med noget forkert :)

- Jeg glder mig skam ogs, men jeg er bare bange for, om jeg nu kan f brugt alle frugterne, da de jo efter sigende skulle vre enormt strke. :)

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
02/08-2012 20:03

Den skal du nok f brugt - den kan bruges i s mange ting nr man frst kommer i gang - sdt, surt, salt, bldt og sprdt mad. Der er ingen undskyldning for ikke at bruge chili, hehe ;)

Er du ikke s chilivant (endnu)?

Du har ret i at den er strk - men samtidig rigtig aromatisk, s lidt rkker langt smagsmssigt.

Det er i vrigt nogle rigtig flotte frugter den har allerede.

Svar Send privat besked

Roskilde
02/08-2012 21:35

Nej jeg er ikke s chilivant, men mon ikke at jeg bliver det?
Hvis du har nogle gode opskrifter, s smid dem da endelig ind!

Ja jeg kan jo ikke rigtigt bedmme, hvor mange og hvordan de skal se ud, men jeg gr i hvert fald mit bedste for at passe mine planter og nusser derfor om dem hver dag :)

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
02/08-2012 21:40

Det ser nu ud til at g rigtig godt for dig indtil videre ;o)

Det vigtigste er at du smager p dem inden du plukker hele planten - de skal lige sidde lidt nr de har skiftet farve.
Hvis ikke du ved det, s kan de med fordel fryses hele - s du ikke behver bruge dem p en gang.

Mine opskrifter ligger p www.vivis-chili.dk - nogle af dem ihvertilflde - mit site er ikke s gammelt endnu... kig forbi...

Svar Send privat besked
Rene Dalsbæk Falk Sørensen (rdfs87)
Indlg: 1

27/09-2012 11:13
Hej Mathilde,

Er det muligt at f nogle af dine fr nr du engang har hstet? :))

PFT!

--
Rene Srensen

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)