Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Dyrkning med ikke-LED ?
Lige Meget (Appex)
Indlg: 16

Ligemeget
10/08-2012 19:06
Hej, jeg vil gerne have mine planter til at overvintre.
Men jeg har ikke rd til de dyre LED-lamper, s er det muligt, at dyrke chili med en almindelig 60 WATTs lampe?

Svar Send privat besked
Dyrkning med ikke-LED ?
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

11/08-2012 11:16
Det er ganske muligt, men der skal piskes nogle watt afsted, s det du umiddelbart vil spare p lampen bliver bare lagt over p elregningen. Du skal i det tilflde g efter lamper der befinder sig i det "bl" spektrum i gro-fasen (6400Kelvin), hvor du nok kan bruge almindelige prer(4600K) som supplement til solen under blomstring.

Jeg har selv haft succes med en 125W pre p 6400K, men er helt sikker p at mindre kan gre det, afhngig af hvor mange planter du vil have.

Svar Send privat besked
Dyrkning med ikke-LED ?
Brian (bmathiasen)
Indlg: 82

11/08-2012 11:19
Det skal siges at det ikke behver vre s vildt, en almindelig 60W kan godt holde gang i planterne, s er der bare ikke s meget fart p.

Svar Send privat besked
Dyrkning med ikke-LED ?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/08-2012 13:09

--
Hvis du klipper planterne helt ned til overvintring, behver de ikke ekstra lys fr engang hen i januar/februar - mine klarede sig fint i en lys vindueskarm i flere mneder. Der gr jo lidt tid, inden de begynder at skyde igen, og indtil da har de ikke specielt behov for lys...

Svar Send privat besked
Dyrkning med ikke-LED ?
Lige Meget (Appex)
Indlg: 16

Ligemeget
11/08-2012 13:34
Jamen jeg plantede mine Bhut Jolokia i Juni (Ikke s smart).
S de er stadig sm, s derfor vil jeg gerne have dem til at gro over vinteren.

Svar Send privat besked
Dyrkning med ikke-LED ?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
11/08-2012 15:56

--
Det kan sagtens lade sig gre, men s kommer du i hvert fald ikke uden om noget ekstra lys - og 60 W almindeligt lys kan ikke gre det :)

Mske kan du nske dig en god LED til jul...

Men en enkelt f.eks. 18 W kan du have lys til 4-8 planter, alt efter strrelse.

Nogen har ogs brugt lysstofrr af en slags, men det ved jeg ikke lige noget om :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3787, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Tarikdes
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)