Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Bhut Jolokia taber hele blomsten/puppen
Lige Meget (Appex)
Indlg: 16

Ligemeget
15/10-2012 22:35
Min Bhut Jolokia taber ikke kun det hvide, men hele blomsten med den grnne stang. Det starter med at blive brunt i enden, som forbinder blomsten med selve planten. Og s falder den af. Det har den gjort de sidste 20 - 30 dage. Der kommer selvflgelig nye blomster, men ikke en eneste frugt vokser p planten.

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)
Indlg: 257

Gl. Brabrand
16/10-2012 16:35

Hvis du Googler 'chili flower drop' finder du en del mulige forklaringer hvor du mske kan bruge noget af det.

Svar Send privat besked
Lige Meget (Appex)

Ligemeget
18/10-2012 18:32
Jeg sprger her, fordi jeg ikke har fundet et rigtigt svar.

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
18/10-2012 20:35
OK. Men s vidt jeg kan lse er der jo netop mange ting som kan g galt som man kan begynde at gtte p.

- str de for varmt?
- fr de vand nok?
- fr de for meget vand?
- fr de den rigtige mngde gdning af den rigtige slags?
- er de flyttet for nyligt og har dermed skiftet klima?

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
18/10-2012 20:39
...og to mere:

- fr de lys nok?
- bliver blomsterne bestvet?

Svar Send privat besked
E. Frby (Ferby)
Indlg: 29

Kgs. Lyngby
20/10-2012 15:19

Er Bhut Jolokia ikke ogs kendt for at tabe rigtig mange blomster?

Jeg har ihvertfald en Chocolate BC som smider rigtig mange blomster, men ogs laver en del frugter. Det tog en del tid fr den fik sin frste frugt

Svar Send privat besked
Lige Meget (Appex)

Ligemeget
02/11-2012 19:27
Vivi skrev:...og to mere:

- fr de lys nok?
- bliver blomsterne bestvet?

Bliver chilier ikke selv-bestvet? Jeg er rimelig ny til chilier, s hvad er bestvning.

Og jeg ved ikke, hvormeget vand den skal have.

Svar Send privat besked
Vivi Nordestgaard (Vivi)

Gl. Brabrand
02/11-2012 19:52

De er selvbestvende, men de skal lige hjlpes lidt nr de str et sted uden insekter. S skal man lige ryste dem lidt forsigtigt ved at reyste stnglerne let eller bruge en lille pensel (eller vatpind) og fre forsigtigt rundt i blomsterne. Prv at se her hvordan det hnger sammen nede i blomsten: http://www.hydroponic-growing-systems.com/plant-pollination.html

De skal have vand nr de er trret let ud. Det nemmeste er at lre at mrke p potten nr du lfter den om der er vand i jorden. Prv at lfte den nr du er sikker p at jorden er tr (bare mok en finger godt ned ude i siden af potten frste gang hvis du er i tvivl). Nu ved du hvor let krukken er nr jorden er tr. S vander du moderat - dvs. jorden skal vre fugtig, ikke pladdervd og drive af vand. S venter du til potten er let igen inden du vander nste gang. Det er bedst i en potte med hul i bunden som str p en underskl. S kan overskydende vand lbe fra. Hvis du bruger underskl kan det vre en endnu bedre id at vande i den i stedet for direkte ned i jorden. S kan vandet suges op i bunden af potten og jorden oppe i overfladen forbliver tr og du slipper for sm fluer, skimmel og hvad der ellers kan komme af morsomheder i vd overfladejord.

Svar Send privat besked
jhon smith (jhonsmith)
Indlg: 1

uk
10/12-2012 13:29
I get the right amount of fertilizer of the right kind? they moved recently and has thus changed climate? plz give me some instructions about that..???

!!!..<<..Usman Gee..>>..!!!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)