Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Teresa Albeck Japsen (teresajapsen)
Indlg: 14

Kbenhavn N
11/01-2013 10:36
Jeg tnker at jeg gerne vil plante en type chili som min ftter p 10 s kan overtage og passe p. Men jeg kan ikke helt gennemskue hvilken sort jeg skal vlge.

Jalapeo er for strk og jeg kan se den plejer at ligge p 2500-8000 scoville, s jeg regner med noget omkring 1000-1500 vil vre passende. Derudover skal den s st i vindueskarmen p Nrrebro, s hverken planten eller frugterne m vre srlig store (her er det nok mest frugterne jeg tnker p, fordi planten jo kan holdes nede med en mindre potte). Og s skal den vre "nem", dvs. mske ikke en Habanero Dulce eller lignende. Mit indtryk er at Chinenserne skulle vre lidt svrere at holde en fx. annuum.

Har I nogle ideer?

Svar Send privat besked
Christian Ammentoft (Krede)
Indlg: 131

Fredericia
11/01-2013 11:49

--
Du kunne evt. prve en Jalapeo fooled you. Den ligner en alm Jalapeo bare uden styrke. :-)

Krede

Svar Send privat besked
E. Frby (Ferby)
Indlg: 29

Kgs. Lyngby
11/01-2013 12:18
S lnge man dyrker i en vindueskarm er chinenser ikke s umulige endda. I hvert fald ikke alle sammen.
Jeg har ikke haft succes med Habanero Dulce endnu, mske den er svr, mske jeg er uheldig.
Jeg havde en Capsicum chinense "Aji Dulce" kbt hos semillas.de sidste r i vindueskarmen. Den gav rigtig mange frugter, samtidigt med at den var flot og sund. Den vil jeg anbefale!

--

Svar Send privat besked
Sren Brresen (Sren B)
Indlg: 17

rhus
20/01-2013 08:36
Jeg ville tage yellow jalapeno, har haft den fr i min vinduskarm. er ikke ret strk, men giver masser af frugter, som nemt kan spises r.
Ved ikke hvor man kan kbe frene her i landet, jeg fandt mine p E-Bay

Svar Send privat besked

Kbenhavn N
21/01-2013 11:14
Tak for alle jeres forslag! Jeg tror jeg vil se lidt nrmere p Jalapeo-sorterne og finde en der :)

--
Teresa Albeck Japsen

Svar Send privat besked
Christian Ammentoft (Krede)
Indlg: 131

Fredericia
21/01-2013 13:07

--
Der er ogs Espelette chilien. Den er lidt mildere end jalapeo. Bjarne har dem her http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=2144&zenid=7b04a81fbe15b03333a1fe2d7ebe7d7e

Svar Send privat besked
Hans Andersen (Peperoncino)
Indlg: 17

6092 Sdr Stenderup
22/01-2013 09:52
Santa Fe Grande, er virkelig en nem, kn og givtig chili, der ikke bliver for stor.
Styrken er kun 500-700 Shu, men nok til at man kan smage det er en "rigtig" chili!
--

Svar Send privat besked

Kbenhavn N
22/01-2013 10:57
Uh, tak, Hans! Den ser lovende ud!

--
Teresa Albeck Japsen

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)