Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chinense-problemer
Nina . Thgersen (Nox999)
Indlg: 53

Rnde
03/03-2013 13:32
I r var der tre forskellige Chinense jeg ville dyrke. Men det vil bare ikke lykkes og nu har jeg kun meget f fr tilbage. Jeg har prvet mange gange nu og har kun fet en plante ud af det. Hvad gr jeg galt?
--
http://nox999.blogspot.com/

Svar Send privat besked
Chinense-problemer
Louise Kjrulff (Louise K)
Indlg: 40

Kbenhavn
03/03-2013 16:20
Det er rimelig svrt at svare p, nr du ikke skriver hvad du gr.

Svar Send privat besked
Chinense-problemer
Nina . Thgersen (Nox999)
Indlg: 53

Rnde
03/03-2013 17:10
Det kunne jo vre at der var noget specifik ved Chinense i forhold til de andre, som var vigtigt...
Jeg har behandlet alle mine fr ens og har ikke haft noget problem med Annum eller Baccatum, hvor alle undtaget et enkelt fr ikke blev til noget. Har brugt jiffyer og vand, som virkede p de andre fr. Senere har jeg lagt fr af de mislykkedes slags Chinense p fugtigt vat og har holdt dem i nrheden af en radiator.
--
http://nox999.blogspot.com/

Svar Send privat besked
Chinense-problemer
Louise Kjrulff (Louise K)
Indlg: 40

Kbenhavn
03/03-2013 19:14
For det frste giver jeg altid mine chilier lidt varme under spiringen, og har brugt bde jiffy og vd kkkenrulle med fine resultater. Men altid ovenp et par aviser p en lun radiator.

For det andet tager chinenserne lngere tid om at spire og foretrkker lidt hjere temperaturer (prv selv at google lidt).
S hvis jeg var dig, ville jeg ikke bruge radiatoren som sidste udvej, men srge for at frene ligger vdt og lige under 30 grader eller lign. indtil du ser en forandring. Og s tilstte tlmodighed og lidt frisk luft dagligt :-)

Nu ved jeg ikke hvor lnge du har givet dem, men det kan jo ogs vre ringe fr.
Held og lykke!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)