Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nipning af flere blomster i 1. punkt?
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
29/03-2013 11:29
Hej!
Det er mit frste r som chilidyrker, og nu har mine chiliplanter fet de frste blomsterknopper. Jeg vil gerne flge Srens nippeskole for sm buskede trer, men der er noget ved mine planter jeg ikke helt forstr. I "punkt 1" sidder der nemlig p de fleste af dem mere end n blomsterknop, er det normalt sdan? Og skal jeg s bare knipse dem alle af, eller hvordan?

Her er billeder af to af mine planter:
right
right

Lille bonussprgsml:
Er det rigtigt forstet, at det at nippe vil give sm trer i stedet for meget hje, ranglede planter? Jeg har nemlig kun lidt plads i min sydvendte vindueskarm, og slet ikke plads i hjden til nogle af de planter der kan blive rigtig hje.

Venlige hilsner, Vera

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
29/03-2013 12:23

--
Jeg har ikke forstand p nippeskolen - men jeg vil foresl dig at vente med nipningen, til knopperne er blevet lidt strre. Man kommer nemlig let til at ramme de nye skud, hvis man ikke kan f ordentlig fat i knopperne, og s bliver de nye blade grimme og deforme...

Svar Send privat besked
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
04/04-2013 18:52
Mange tak Anja, jeg har nippet dem nu hvor de er blevet lidt strre.
Er der nogen herinde der ved om det gr en forskel i hjden dette her med at nippe til sm trer? Jeg har som sagt ikke ret meget plads. :)

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
04/04-2013 20:22

--
Hvilke sorter dyrker du? Der er jo ret stor forskel p, om de vokser meget i hjden eller mere i bredden :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)