Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Dyrkning uden jord. Fornuftigt?
Isaac Rajman (isaac)
Indlg: 67

Kbh
31/03-2013 22:16
Jeg dyrker kun indendrs, i en lejlighed. Alle planterne befinder sig i en stue. Jeg havde stor succes sidste r med min chiliplanter, de gav et HAV af frugter og var meget medgrlige. Ikke svre at passe i det hele taget. S langt s godt.
Men jeg vil helst helt slippe for at bruge jord indendrs. S er det jeg falder over et par hjemmesider der anviser dyrkning uden jord, med mineraler og noget blanding af nring(har ikke lige nrlst det). Hvad kender i chilifanbrugere til det? Vermiculite skulle vre et ret godt emne at bruge, og der kan jeg se at man kan f det til feks 8-10kr pr liter ved feks 20 liter.

Har i noget der er nemt og idiotsikkert for n som mig, en fremgangsmde hvordan jeg udskifter hvis ikke hele men s store dele af min jord med et jordfrit materiale?

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
31/03-2013 23:41

--
Hej Isaac

Mske dette kunne vre noget for dig?

http://www.greenhousesensation.co.uk/planters/vivigrow-hydrogrow-nft.html

Jeg har lige kbt to st her i vinter og har ikke prvet det endnu, men prv at google dyrkning i hydro :)

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

01/04-2013 01:15
Denne hjemmeside overbeviste mig om at skulle prve hydroponics:
http://fatalii.net/growing/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=61

Og som anja skriver s er det bare at sge efter hydroponics p google og youtube, s kommer der MEGET lsestof frem :)

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)
Indlg: 67

Kbh
01/04-2013 20:39

--
Okay hydrophonics er ogs en mulighed. Mske er det endnu bedre end at have en masse stvende mineraler og materialer indendrs. Virker bare som et stort projekt.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4001, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Steventow
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)