Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nye spirers blade "visner"...?
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
02/04-2013 16:07
Hej!
Sprgsmlet drejer sig om mine sm Aji Dulce spirer, der har det skidt. Deres kimblade visner simpelthen, selvom det fr masser af sol og vand. Her kommer lige nogle billeder:

right
right
right

De str i en sydvendt vindueskarm, mske har det noget med varmen eller lyset at gre? Det er bare mrkeligt fordi de er den eneste pvirkede sort - jeg har 10 andre sorter der overhovedet ikke har dette problem.

Hber i ved noget om det, har nemlig gldet mig rigtig meget til netop den plante.

Venlig hilsen Vera.

Svar Send privat besked

Roskilde
02/04-2013 16:11
Hov, det var s det samme billede 2 gange i trk. I fr lige det med ogs hvor man kan se en med begyndende tendenser:
right

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
02/04-2013 18:25

--
Hej Vera

Jeg tror, at du vander dem for meget. S sm spirer skal have meget lidt vand, og jorden m ikke vre decideret vd, som den ser ud til p billederne :(

Hvis de fles tunge, nr du lfter dem, kan du drne dem ved at placere hele systemet p en avis, som vil suge fugten ud - og lade dem st der, til det ikke fles tungt lngere.

Overvanding er nok den hyppigste rsager til, at sm planter dr...

mvh
Anja

Svar Send privat besked

Roskilde
02/04-2013 19:12
Tusind tak for svaret! Det vil jeg prve nu s. :)
Tror du det vil hjlpe noget at stille dem p en radiator ogs? Eller er det drligt for spirerne?

Det skal mske lige siges at jeg lige havde vandet dem da billedet blev taget, men ja, jeg srger altid for at de har vand nok, hvilket jo s nok er for meget. Gad vide om visse sorter er srligt overflsomme overfor den slags?

Svar Send privat besked

Slagelse
02/04-2013 21:15

-- Hej Vera -

der skal meget mindre vand til, end man tror - de har jo ikke ret meget rodnet endnu til at suge vandet :)

Og det er generelt for alle chilier - de vil gerne nsten trre ud, inden de vandes.

Jeg tror ikke, at du skal stille dem p en radiator - almindelig stuetemperatur er fint, og s meget lys som muligt. Dog kan for meget direkte sol vre lidt for voldsomt, men jeg tror, at det er vand, der driller dine planter.

Svar Send privat besked
E. Frby (Ferby)
Indlg: 29

Kgs. Lyngby
03/04-2013 11:03
Har du lige taget dem ud af minidrivhus? For det kan ogs overraske dem s bladene trrer.

Svar Send privat besked

Slagelse
03/04-2013 17:59

--
Jeg synes bare ikke, at det ligner trre blade :) Og har aldrig oplevet, at det var et problem den vej...

Svar Send privat besked
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
04/04-2013 20:16

--
Hej Vera,

Dine kimplanter ser temmelig drlig. Jeg ville foretrkke at starte et nyt parti af seeds.Taking pleje af srede kimplanter er tidskrvende og mindre succesfulde i min udtalelse. Undskyld!

Mvh,

Scion

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4001, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Steventow
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)