Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Thomas Guldstrand (zeon)
Indlg: 8

Vestbjerg
05/04-2013 11:07
Har netop anskaffet mig en LED lampe p 12W fra Billiggro.dk. Har kun f planter, s den burde dkke behovet.

Indtil videre er planterne ca. 5-10 cm hje, og er nu sat under lys 16t om dagen.

Krer I andre ogs stadig med LED-lys p nuvrende tidspunkt, eller er der lyst s lang tid om dagen, at det ikke giver mening?
--
Thomas

Svar Send privat besked
Martin Nielsen (sismo.007)
Indlg: 89

05/04-2013 14:06
Jeg krer stadig med LED indtil jeg kan stte mine planter i drivhuset

Svar Send privat besked
Thomas Guldstrand (zeon)
Indlg: 8

Vestbjerg
05/04-2013 16:41
Jeg tnker ogs lidt om det er bedre at give dem LED-lys end at stte dem i vindueskarmen en solskinsdag? Det sidste er vel bedre?

Hvornr br man g over til rdt lys fremfor blt? Er der huskerd i den forbindelse?
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
05/04-2013 17:41

--
Det kan vre risikabelt bare et stte dem en hel dag i solen, nr de er vant til at st under LED - det kan give nogle grimme brandskader p bladene, s det skal gres gradvist :) Men der er lys nok i vindueskarmen nu.

Jeg bruger blt lys sdan ca. i 6-9 uger, alt efter hvordan det lige passer mig - det betyder ikke ret meget, om det er et par uger mere eller mindre, ser det ud til.

Alle mine str stadig under LED - har ingen vindueskarme til dem...

Svar Send privat besked
Søren Lillelund Jørgensen (sjlillelund)
Indlg: 9

06/04-2013 08:48

Hej Thomas.

solen i vindueskarmen er bedre men pas p de ikke bliver solskoldet, jeg har selv sat en gennemsigtig affaldssk op i vinduet for at skrme for direkte sol, jeg regner med at den skal vre der i ca 2 uger for at hrde planterne.
jeg har ikke mange timer med direkte sol i vinduet s jeg flytter mine planter ind under LED lyset sidst p eftermiddagen.--
Søren Lillelund Jørgensen

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)