Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Chilli i sollys eller skygge?
Kevin Larsen (Golden)
Indlg: 8

Solrd
01/06-2013 09:30

--
Hej folks, jeg har nogle Havanera Limon og Nogle chocotate scotch... alle er set den 18-3-13 s de er ved at vre godt store, men jeg kan ikke finde ud af om jeg tr stille dem ud i haven.. og hvis, skal de s st i sollys eller i skygge? og kan de st ude om natten.. (De str ikke i drivhus) s er vinden et problem for dem?

Svar Send privat besked
Chilli i sollys eller skygge?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
01/06-2013 13:03

--
Begge er Chinenser, som er de mest varmekrvende af chilierne, s jeg ville vre noget forsigtig med at have dem ude endnu.

De vil godt kunne st ude om dagen i en lun krog med l, men jeg ville tage dem ind om natten til om 3-4 ugers tid, alt efter hvordan temperaturen er...

De behver ikke bragende sol hele tiden, men skal ikke st i fuld skygge - l er meget vigtigt, for blsten vil delgge bladene :(

Og endnu en vigtig ting - hvis de har stet inde indtil nu, skal de vnnes til solen gradvist i lbet af en uge eller to. Ellers vil de f solskader p bladene, og selv om planten ikke dr af det, kan den blive sat tilbage i udvikling, da de ramte blade ikke bliver gode igen...

S det er ikke lige til at have Chinenser p friland - men med lidt forsigtighed og tlmodighed kan det godt lade sig gre :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)