Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Lader i skuddene i bunden side eller kniber i dem af?
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
12/06-2013 18:43
Hej!Nogle af mine planter begyndt at f nogle mindre skud p bunden af stilken. Det ser lidt sjovt ud, som en meget lav busk med en hj chiliplante der vokser ud af. Piller i dem af, eller bliver de flotte nr de fr lov at vokse?

Her er lige et billede:

right

-Vera

Svar Send privat besked
Mads Andersen (MadsHarvejAndersen)
Indlg: 3

13/06-2013 13:42
Hej Vera

Nu ved jeg ikke hvilken sort det er eller hvor gamle de er :) men jeg klipper altid toppen nr planten er rundt 15 cm, s jeg med vilje fr den buskede form og ikke den mere ranglede som ender med at skulle bindes op :Ds jeg ville lade med sidde, men det er sikkert en smagssag :)

--
Mads Harvej Andersen

Svar Send privat besked
Mads Andersen (MadsHarvejAndersen)
Indlg: 3

13/06-2013 13:47
selvflgelig bruger planten en masse energi p de ny skud og det kan vre en bagside, men mske fr du flere frugter hvis skudende bliver og hvis ssonen er lang :)
--
Mads Harvej Andersen

Svar Send privat besked
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
13/06-2013 20:16
Okay, mange tak for svarene! Jeg har et par planter af den slags, s jeg tror jeg vil eksperimentere lidt. Det er Thai Red Dragon, og af en eller anden grund er den sort meget plaget af lus og lidt skravlet i det for mig.
Jeg lste engang et sted at de nye skud ikke gav liges mange frugter. Er der nogen der ved noget om det?

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3787, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Tarikdes
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)