Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Friland eller drivhus her i midt juni?
Knud Bruun Pedersen (knudbruun)
Indlg: 8

4800 Nykbing F
17/06-2013 22:20

--
2013 Chili - Ude eller inde
Tak Anja, for (altid) hurtig svar p trden temperaturer her og nu og undskyld manglende respons.
Jeg kmpede videre: De blev inde pga de manglende varmegrader. Omkring starten af maj blev der lunt nok i udhuset. Men det endte med, at nogle blade blev svedet af pga for strk sol og andre dde (pga manglende lys?). Ak ja, sikke et forr 2013.
Den forsatte historie er mere gldelig. Nu str de fleste og knejser i drivhusvarmen og andre er allerede kommet udenfor (de lover god dagvarme de kommende dage).
Til alle: nu har jeg endnu et dilemma. Hvilke chilier vil kunne klare sig bedst udenfor drivhuset. Jeg har nogle gode steder i haven med sol og l!
De frste fem chilisorter er allerede sat udenfor udfra hvad jeg har kunne finde om deres evner som frilandsplanter p div internet-sider. Resten er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg gr klogt i at stte p friland eller holde i drivhus sommeren igennem.
Der bliver jo efterhnden trangt i mit lille drivhus!
(antal, Chilinavn, ophav)
1 Espelette 2012 Bjarne Fr
2 Rocoto Alyce
3 Hungarian Hot Wax 2012 egen
4 Bulgarian Carrot Alyce
1 Alma Paprika Guldborgsund Zoo

1 Golden Calwonder 2012 Bo
2 Bishop Crown 2012 egen
5 Santa Fe Grande 2011 egen
9 Beaver Dam 2012 egen
9 Goat Horn 2012 egen
3 Aji Benito 2012 Bjarne
2 Apache 2012 Bo
2 Explore Ember 2011 egen
2 Aji Lemon 2012 egen
1 7 Pot Primo Orange - Guldborgsund Zoo
3 Jalapeno 2012 egen
1 Aji Cereza 2011 egen
1 Czekoslovacian Black 2012 egen
1 Lang Rd ??? 2012 Grnttorvet
1 Turks Cap - Guldborgsund Zoo
1 Habanero Rd 2012 Grnttorvet
1 Craigs Doble Hot Orange Habanero - Guldborgsund Zoo

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
18/06-2013 06:59

--
Hej Knud

Jeg kender det alt for godt - har i jeblikket 15 chilier p friland, fordi de ikke kunne vre i drivhuset lngere...

Chinenserne/Habaneroerne kan godt lide masser af varme, men ellers kan du stte s meget ud af det andet, som du har behov for. Jeg har vret ndt til at stte et par Chinenser uden for, da mange af mine chilier str i selvvandingspotter og kan ikke flyttes ud, s det er er get ud over alle i almindelige potter.

Men de har det fint derude - selv efter skybruddet i sidste uge, som helt sikkert har skyllet en masse lus af dem :)

S du m i gang med at flytte ud :)

mvh
Anja

Svar Send privat besked
Knud Bruun Pedersen (knudbruun)
Indlg: 8

4800 Nykbing F
18/06-2013 08:46

--
Tak Anja
S kan jeg rolig potte om og finde plads i haven

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)