Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
led men hvor ?
Rasmus Abkjær (RasmusAbkjær)

16/08-2013 18:31
har invisteret i sådanne en fætter http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=57&products_id=2653
og meningen er at jeg vil dyrke chilier her i vinter månederne. har sået nogle forskellige frø lige far almindelige nede fra netto altså har taget frø fra nogle chili til naga.
de er kommet fint op alle sammen med 2 blade så det er som det skal være regner med de godt kan stå i min ude stue 1½ månede i nu. men når jeg engang skal ha flyttet dem. for det skal jeg for min ude stue er ikke frost sikker. så har jeg tænkt mig at flytte dem ud i mit skur der har jeg et frost sikkert rum(ikke sioleret). hullet er 1,5 m dyb,2m langt, 1m bredt. har brugt det til øl og sodavand sidste vinter og der var ikke noget der frøs. hullet ned til er dækket med 6 bradder så kulde kan godt trænge ned. men skal der ikke en slags varme kilde ned til dem eller kan de fint trives ved at jeg måske ligger en flamingo flade der ned som potterne kan stå på og så ellers hænger min led pære op der nede ?

--
Rasmus Abkjær

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Anja Egeriis (LED-dyrker)

Slagelse
17/08-2013 21:17

-- Hej Rasmus

Det vil være alt for koldt til chiliplanterne derude - har du ikke en vindueskarm eller et andet sted inde, hvor de kan stå under LED-lyset?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Rasmus Abkjær (RasmusAbkjær)

18/08-2013 10:37
Ville det ikke kunnes afhjælpes hvis jeg køber nogler varme måtter som de kan stå på
--
Rasmus Abkjær

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Vera Gerup Schou (VeraGerup)

Roskilde
16/10-2013 09:58
Hmm, det kunne du måske godt prøve. Men for chilierne handler det vel ikke kun om temperaturen, men den generelle temperatur i det rum de befinder sig i? Måske kan det lykkes, men jeg vil tro de vil have svært ved at udvikle sig. Man siger jo, at når temperaturen uden for kommer under 10 grader om natten i efteråret skal man tage sine planter ind i huset. Så under 10 grader er de ihvertfald væksthæmmede. Har du ikke en vindueskarm indenfor eller et varmere sted hvor du kan placere dem med lys? Hvis det er pga pladsmangel kan du jo have halvdelen stående indenfor og så eksperimentere med at have den anden halvdel i skuret? :)

-Vera

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Daniel Nicolajsen (Danielnic)

Aarhus
22/10-2013 13:09

--
Hej Anja

Kan se at du er LED eksperten herinde så har et spørgsmål til dig.
Jeg har tænkt på at købe dennepakke
men er usikker på om den kan levere lys nok, jeg regner ikke med at dyrke mere end 8 planter så det er ikke det store behov jeg har.

Mvh Daniel

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Scion Stem (scion)

N.SJ.
23/10-2013 17:31
Jeg aftalt med Anja, peber hader koldt. Mine plantejord temperaturen er omkring 20C det gør mine planter glade.
Scion
--

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Anja Egeriis (LED-dyrker)

Slagelse
25/10-2013 18:55

--
hej Daniel -

Jeg kender ikke de lamper, da jeg ikke selv handler der, så det er svært at svare på. Men jeg er 100% sikker på, at de på ingen måde rækker til 8 planter.

Kan se, at den ene af dem er rent blå, så den er kun til de små i starten og kan ikke bruges senere i dyrkningen. Jeg vil ikke anbefale dem til 8 planter - der ville du få meget mere ud af en af de desværre 3 gange så dyre lamper fra Bjarnes Frø og Planter. Måske lidt julegaveønsker?

Er det meningen, at de skal dyrkes inde hele vejen? For de bliver jo ret store og kommer til at fylde en del... Hvor meget plads har du til dem?

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Daniel Nicolajsen (Danielnic)

Aarhus
25/10-2013 19:30
Hej Anja

Jeg har fundet nogle andre som Jes her på sitet sælger. Med hensyn til dyrkningen er det meningen at de skal dyrkes udelukkende indenfor, har dog valg nogle små planter, så det burde kunne lade sig gøre.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar.

Søg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4307, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: DavidNuady
Antal Emner: 2218
Antal indlæg: 18235 (i dag: 0, denne uge: 0, denne måned: 1)