Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
led men hvor ?
Rasmus Abkjær (RasmusAbkjær)
Indlg: 2

16/08-2013 18:31
har invisteret i sdanne en ftter http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=57&products_id=2653
og meningen er at jeg vil dyrke chilier her i vinter mnederne. har set nogle forskellige fr lige far almindelige nede fra netto alts har taget fr fra nogle chili til naga.
de er kommet fint op alle sammen med 2 blade s det er som det skal vre regner med de godt kan st i min ude stue 1 mnede i nu. men nr jeg engang skal ha flyttet dem. for det skal jeg for min ude stue er ikke frost sikker. s har jeg tnkt mig at flytte dem ud i mit skur der har jeg et frost sikkert rum(ikke sioleret). hullet er 1,5 m dyb,2m langt, 1m bredt. har brugt det til l og sodavand sidste vinter og der var ikke noget der frs. hullet ned til er dkket med 6 bradder s kulde kan godt trnge ned. men skal der ikke en slags varme kilde ned til dem eller kan de fint trives ved at jeg mske ligger en flamingo flade der ned som potterne kan st p og s ellers hnger min led pre op der nede ?

--
Rasmus Abkjær

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
17/08-2013 21:17

-- Hej Rasmus

Det vil vre alt for koldt til chiliplanterne derude - har du ikke en vindueskarm eller et andet sted inde, hvor de kan st under LED-lyset?

mvh
Anja

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Rasmus Abkjær (RasmusAbkjær)
Indlg: 2

18/08-2013 10:37
Ville det ikke kunnes afhjlpes hvis jeg kber nogler varme mtter som de kan st p
--
Rasmus Abkjær

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
16/10-2013 09:58
Hmm, det kunne du mske godt prve. Men for chilierne handler det vel ikke kun om temperaturen, men den generelle temperatur i det rum de befinder sig i? Mske kan det lykkes, men jeg vil tro de vil have svrt ved at udvikle sig. Man siger jo, at nr temperaturen uden for kommer under 10 grader om natten i efterret skal man tage sine planter ind i huset. S under 10 grader er de ihvertfald vksthmmede. Har du ikke en vindueskarm indenfor eller et varmere sted hvor du kan placere dem med lys? Hvis det er pga pladsmangel kan du jo have halvdelen stende indenfor og s eksperimentere med at have den anden halvdel i skuret? :)

-Vera

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Daniel Nicolajsen (Danielnic)
Indlg: 4

Aarhus
22/10-2013 13:09

--
Hej Anja

Kan se at du er LED eksperten herinde s har et sprgsml til dig.
Jeg har tnkt p at kbe dennepakke
men er usikker p om den kan levere lys nok, jeg regner ikke med at dyrke mere end 8 planter s det er ikke det store behov jeg har.

Mvh Daniel

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
23/10-2013 17:31
Jeg aftalt med Anja, peber hader koldt. Mine plantejord temperaturen er omkring 20C det gr mine planter glade.
Scion
--

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
25/10-2013 18:55

--
hej Daniel -

Jeg kender ikke de lamper, da jeg ikke selv handler der, s det er svrt at svare p. Men jeg er 100% sikker p, at de p ingen mde rkker til 8 planter.

Kan se, at den ene af dem er rent bl, s den er kun til de sm i starten og kan ikke bruges senere i dyrkningen. Jeg vil ikke anbefale dem til 8 planter - der ville du f meget mere ud af en af de desvrre 3 gange s dyre lamper fra Bjarnes Fr og Planter. Mske lidt julegavensker?

Er det meningen, at de skal dyrkes inde hele vejen? For de bliver jo ret store og kommer til at fylde en del... Hvor meget plads har du til dem?

Svar Send privat besked
led men hvor ?
Daniel Nicolajsen (Danielnic)
Indlg: 4

Aarhus
25/10-2013 19:30
Hej Anja

Jeg har fundet nogle andre som Jes her p sitet slger. Med hensyn til dyrkningen er det meningen at de skal dyrkes udelukkende indenfor, har dog valg nogle sm planter, s det burde kunne lade sig gre.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)