Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Har i taget jeres chilier ind?
Vera Gerup Schou (VeraGerup)
Indlg: 39

Roskilde
12/09-2013 15:19
Hej!

Har i taget jeres chilier ind fra haven endnu? Hvis ikke, hvornr gr i det s?

Jeg har stadig nogle chinese'er der mangler at modne frugterne, kan de godt n det udenfor med de vejrforhold vi har nu?

Hilsen Vera

Svar Send privat besked

Roskilde
12/09-2013 15:19
Det skal mske siges at mine bare str i deres potter p min uoverdkkede terasse, og alts ikke i drivhus. :)

Svar Send privat besked
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
12/09-2013 21:23
Jeg er ikke endnu hste mine chilier de stadig udenfor. Kan vre nste mned, ville jeg medbringe inde efter trimmet dem alle.
Mvh
Scion
--

Svar Send privat besked

Roskilde
13/09-2013 12:17
Okay, tak! S venter jeg nok lidt. Har du prvet at vente s lnge fr? Fortstter frugterne med at modne og planterne med at vokse? Og i vrigt, Scion, nu du snakker om at trimme dem - hvordan gr du det og hvorfor? :)

Jeg har bare hrt noget om en grnse p 10 grader om natten, som man vidst ikke mtte komme under. Nogen der ved noget om det?

Hilsen Vera

Svar Send privat besked
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
15/09-2013 17:53
Mine planter er meget stor Jeg har ikke nok plads til dem alle. Jeg kan ikke lide at gre 100% overvintre (skre rdder, stngler og repotting), s det kunne vre en slags semi-overvintre. Det er bare for eksperimentet. Tak for sprgsmlene.

Mvh
Scion
--

Svar Send privat besked
E. Frby (Ferby)
Indlg: 29

Kgs. Lyngby
16/09-2013 11:24
Lene Tvedegaard anbefalede i lrdags at man tager dem ind nu, s hurtigt som muligt :)

Svar Send privat besked

Roskilde
17/09-2013 09:24
Okay, mange tak! Jeg har overhovedet ikke plads til dem alle sammen, s nogle m blive og fryse, men sdan er det vel bare. :) Tak for oplysningen!

Svar Send privat besked
E. Frby (Ferby)
Indlg: 29

Kgs. Lyngby
17/09-2013 13:16
Selv tak. Jeg str i samme situation :)

Svar Send privat besked

Roskilde
17/09-2013 16:00
Men E. Frby, beskrer du dine chilier nu s, hvis du alts overvintrer dem? Eller tager du bare dem ind der kan vre der, og beskrer frst til december?
Jeg er i tvivl om jeg skal beskre de resterende der ikke er plads til i huset, s de kan vre her og tage dem ind til overvintring nu, eller om jeg kan lade dem st udenfor og fryse, og vente til engang i oktober med at gre dem klar til overvintring?

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3891, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: kovaliev.P-1967
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)