Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Kan man bruge Philips Living Colors LED?
Thomas Storgaard (Greatfarm)
Indlg: 15

Silkeborg
13/11-2013 10:17
Hej

Jeg gr pt og overvejer at starte dyrkning af chili, just for the fun of it :-)
S sad jeg og kiggede p en Philips Living Colors jeg har stende, og tnkte om man evt. kunne bruge den i stedet for et decideret vkstlys?
Det er sdan en karl her:
http://www.lampeguru.dk/philips-livingcolors-iris.html

Jeg vil nok gerne have planterne stende dels i min garage og dels i et nordvendt vindue, og det giver jo ikke meget lys, s noget kunstigt skal der vist til!

Og s modtager jeg gerne rd om gode start-sorter, med hovedvgten p Jalapeno-agtige chili, da mit primre brug ofte er ABT's :-)

--
Med venlig hilsen
Thomas

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/11-2013 18:59

--
Man skal jo helst have styr p, at planterne fr prcist de rigtige blgelngder lys, og det tror jeg kan vre lidt svrt med din lampe :)

Men du kan jo prve dig frem med nogle f planter og se, om det kan lade sig gre...

Mht. sorter, s skulle du tage en tur ind her: http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=index&cPath=3 og sge p Jalapeno. Bjarne har mange gode sorter, som er perfekte til turds :)

Bjarne forhandler ogs nogle rigtig gode vkstlys, hvis du skulle f lyst til den slags...

Svar Send privat besked
Thomas Storgaard (Greatfarm)
Indlg: 15

Silkeborg
13/11-2013 22:42
Hej Anja

Tak for dit svar :-)
Jeg har investeret i et "opgraderet vinterkit" fra Bjarne, som i vrigt var meget hjlpsom!
Er spndt p at se hvilke sorter han sender med, efter vores snak om hvad jeg gerne ville opn.

Efter at have lst lidt (en del faktisk) p lektien, er der vist ikke s meget andet at gre end kaste sig ud i det.
Men der ser godt nok ud til at vre et laaaangt stykke vej til dit vidensniveau, og dine "grnne fingre" :-)
--
Med venlig hilsen
Thomas

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
14/11-2013 06:57

--
Hej Thomas

Super - s er du ved at vre klar til at g i gang :)

Jeg har vet mig i nogle r - men heldigvis er det ikke svrt at f gode resultater, og nr du starter med vinterkittet fra Bjarne, er du jo godt hjulpet p vej!

Held og lykke med det :)

mvh
Anja

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3999, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Isobelher
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)