Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Lys og varme om vinteren.
Mads Andersen (Madser92)
Indlg: 1

Horsens
20/11-2013 21:27
Hejsa!

Jeg har taget den beslutning, at jeg vil begynde at dyrke chiliplanter. Jeg har lst en del om det, men har dog nogle sprgsml vedrrende lys og varme. Nr jeg sr dem nu, hvor skal de s st, hvis jeg har en LED lampe i brug? Og hvor lang tid, skal jeg have den tndt i dgnet? Og hvad hvis jeg har planten til at st i en vindueskarm, skal den s ogs have Kunstig lys? Og giver en sdan pre ogs varme?

Jeg er ret forvirret over det med varme, lys og kunstig lys, da jeg synes mange af de artikler, som jeg finder, modsiger lidt hinanden.

P forhnd tak for hjlpen :)
--
Vh. Mads.

Svar Send privat besked
Lys og varme om vinteren.
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
21/11-2013 06:57

--
Du fr lige den korte version - s m du supplere med, hvad du ellers kan finde her p forum :)

De skal st lunt - omkring 25 grader, indtil de har spiret, og her skal de ikke bruge lys.

Nr de er spiret, er omkring 20 grader fint og masser af lys. 16 timers LED-lys i dgnet er fint - og en LED-lampe afgiver ikke varme. I de mrke mneder her er der ikke nok lys i en vindueskarm - planterne vil klare sig, men de vil blive pnere med ekstra lys.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4080, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: MashaAtoma
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 0)