Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hydroponic dyrkning. Hvilket website til delene?
Isaac Rajman (isaac)
Indlg: 67

Kbh
26/11-2013 13:44

--
Jeg str og vil i gang med at dyrke chilier og krydderurter hydroponisk. Jeg har lst en lille smule om hvad der skal bruges til et Ebb & Flood system, men har i nogle anbefalinger ift webshows eller irl butikker, som i ved virker? Jeg var ved at kbe via Hydroponics.eu men kan se at de har fet mange drlige anmeldelser. Er der nogle EU websites i kan anbefale at kbe sine dele til et Ebb & Flood system med alt hvad der hrer til af nring, pumper, rockwool blokke osv?

Svar Send privat besked
Asbjrn . (Asbjrn)
Indlg: 19

Nordjylland
29/11-2013 19:16
Hej Isaac,

jeg bruger selv http://www.greenshorticulture.co.uk/ kan anbefale Plantmagic Oldtimer gdning.
--

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)
Indlg: 67

Kbh
30/11-2013 14:08

--
Okay jeg er kommet en del videre. Har fundet alle delene, akvariepumpe, mellemled(af mangel p bedre), filter, slange osv.
Men jeg undrer mig en lille del hvordan jeg fr monteret feks et filter(eller vandsparer som det hedder p silvan.dk) op i mellemledet:

Svar Send privat besked
Mathias Hjorth (Hjorth)
Indlg: 10

Sjlland
03/12-2013 23:41
Du skal bare lige vre opmrksom p, at hvis du begynder med hydroponisk dyrkning p denne rstid, vil du nok lbe ind i pladsmangel. De strke chilier kan med fordel plantes nu, da de ikke vokser s hurtigt; de hurtigt voksende br du vente lidt med.
Hydroponisk dyrkning er ganske effektivt og der gr ikke lang tid fr at vksten eksploderer.
Her ses en jalapeno dyrket i DWC; der er to en halv mned mellem billederne

right

right

Her ses et billed af rdderne
right

Jeg har tidligere handlet hos dansk hobby hydro, som ligger i Albertslund; de har det meste du skal bruge for at komme igang :) F.eks. er disse meget anvendelige til Ebb and Flood http://www.dansk-hobby-hydro.dk/shop/pe-vandingsdele-98c1.html

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3779, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: EdwardSlove
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)