Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Carolina Reaper, Bhut Jolokia, Trinidad Scorpion, Moruga Red
Mikkel Nurnberg (MikkelNurnberg)
Indlg: 1

16/12-2013 15:44
Hej alle chilifans :)

Jeg har set de 4 arter som overskriften siger.
Har set 6 fr fra hver i nogle minidrivhuse.

De har stet 12 dage nu, med varmelamper over, men der
kun kommet et enkelt fr op. Temperaturen omkring dem er 20-30 grader.
De str under varmelamper 24 timer i dgnet, og fr det lys de nu fr udefra. Str i vindueskarm.

Skal jeg konstatere at resten af frene er drlige, eller skal jeg give dem lngere tid??
--
Mikkel Nurnberg

Svar Send privat besked
Thomas Storgaard (Greatfarm)
Indlg: 15

Silkeborg
16/12-2013 22:52
Der kan jo vre stor forskel p fr, men mine Carolina Reaper fra Bjarne, spirede p en uge. Mine almindelige jalapeno derimod, som burde spire forholdsvist hurtigt, er slet ikke kommet, og de har ogs stet 12 dage i spirekasse
--
Med venlig hilsen
Thomas

Svar Send privat besked
Christian Sindal (csclausen)

rhus
16/12-2013 22:56
MikkelNurnberg skrev:Hej alle chilifans :)

Jeg har set de 4 arter som overskriften siger.
Har set 6 fr fra hver i nogle minidrivhuse.

De har stet 12 dage nu, med varmelamper over, men der
kun kommet et enkelt fr op. Temperaturen omkring dem er 20-30 grader.
De str under varmelamper 24 timer i dgnet, og fr det lys de nu fr udefra. Str i vindueskarm.

Skal jeg konstatere at resten af frene er drlige, eller skal jeg give dem lngere tid??
--
Mikkel Nurnberg

--
Jeg er selv i gang med at spire for frste gang. Jeg har oplevet at PH-vrdien i vandet stiger fra 6 til 8-9 p bare et par dage. derfor tager jeg gerne en 2 liters flaske, fylder den op med vand hvorefter jeg regulerer surheden til ph 6. S drner jeg vandet fra mine rockwoolcubes hver anden dag, hvorefter jeg overhlder dem med det justerede vand.

Svar Send privat besked
martin larsen (mlarsen)
Indlg: 47

Led dyrker/hydroponic dyrker
17/12-2013 04:08

--
Hej
Jeg har alle de nvnte planter og der var stor forskel p spirer hastigheden nogle kom frst tilsyne
Efter 3 uger denne type planter du har valgt er af langsom art s mon ik at de kikker frem bare husk at der skal vre fugtigt der hvor frne ligger og jeg har bare brugt alm poste vand det er frst nr jeg

Stter dem i dwc hydroponic at jeg justerer vandet med ph Down man skal ogs passe p at de fr man spire ikke str for vdt s de rdner

Svar Send privat besked
Niclas Lilliedal (niclaslilliedal)
Indlg: 21

17/12-2013 20:39

-- Jeg plantede 20 forskellige med kun 1 fr i hver. Alle er kommet op.:-)

Stod p badevrelse gulv med fuld varme og ingen lys. Jeg har lst det skal vre s mrkt s muligt nr de skal spire s mske prv at sluk for noget af lyset.?.

Er selv lige startet men 2 af dine fr er de samme som dig.

Havde lagt noget over potterne og i alm. Jord.
Niclas Lilliedal

Svar Send privat besked
Niclas Lilliedal (niclaslilliedal)
Indlg: 21

22/12-2013 20:15

-- Kom lige i tanke om at jeg havde haft dem alle i kamillete inden de kom i jorden' kan ikke huske om det var herinde eller andetsteds jeg har lst om det. Det skulle gre s de blev bedre modstandsdygtige overfor svamp men kunne jo godt gre at de evt. Spirer hurtigere.

Niclas Lilliedal

Svar Send privat besked
carsten niebuhr-dreier (chilibst)

Helsinge
22/03-2014 15:55

--
Bli'r helt forvirret ang. Lys / ikke lys. Er ogs ny i det her. Og har lige set 40 fr. Carolina reaper, chocolate habanero og chocolate Bell. Og sger selvflgelig at f mest ud af dem s er der fundet enighed om det her med lys eller ikke ??

Hilsen Bstet

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
24/03-2014 19:34
S lnge de ikke er over jorden er det lige meget med lyset, der skal vre lunt og fugtigt - isr med de strke sorter er det med at det er lunt vigtigt.

Og giv ikke op fr efter ca. 4 uger med de strke/smukke.
De er ikke avlet efter hvor lette de er at dyrke (som jeg vil gtte p f.eks. jalapenos i et vist omfang er), men efter hvor strke/specielle de er, s de kan vre lidt "temperamentsfulde".
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)