Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
For varmt til spiring?
Christian Bruun (ChristianDB)
Indlg: 5

rhus
21/12-2013 13:24
Hej

Kan chilifrene f det for varmt, nr de skal spire?

Grunden til mit sprgsml er, at jeg har en hndkldetrrer p badevrelset, der vel er 40-45 grader varm. Denne har jeg overvejet at placere de bokse, hvori jeg vil spire mine chiliplanter. Men jeg har ogs overvejet om det apparat er for varmt til chilifrene.
--
Med venlig hilsen Christian

Svar Send privat besked
For varmt til spiring?
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
21/12-2013 14:18
Jeg gjorde, det er OK for mig. Min hndkldetrrer er 80W, men jeg ved ikke prcis, hvor mange celsius grad varm. Altid holde jorden fugtig ikke vd.Bare min mening :-)

Mvh
Scion
--

Svar Send privat besked
For varmt til spiring?

rhus
21/12-2013 14:42
Tak for svaret.

Jeg kan ikke se, hvor mange watt min bruger, (det er sikkert det samme). Men planen er i hvert fald at smide bakken med jord ind i en frostpose, med lidt huller til ventilation, og vde jorden efter behov. P den mde holder jeg bedre p fugten.
--

Svar Send privat besked
For varmt til spiring?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
21/12-2013 18:58

--
40-45 grader er alt for varmt - men prv at stte pakken derud uden fr og se, hvor varmt der bliver inde i den, inden du sr :)

Svar Send privat besked
For varmt til spiring?

rhus
21/12-2013 21:42
Over tid bliver temperaturen vel s hj, som vandet i rrene. Hnderne bliver godt varme af at holde omkring rrene.
P den anden side, er det en ret beskeden varmefalde, grundet rundingen p rret. S det kan godt vre vrd at prve, hvor varm selve jorden bliver.
--

Svar Send privat besked
For varmt til spiring?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
22/12-2013 12:18

--
Ellers kan du mske lgge et eller andet imellem, som isolerer mod den kraftigste varme? Du skal helst ikke over omkring 28 grader til de fleste sorter - Chinenserne kan tage et par grader mere, men du er jo ndt til at rette dig efter de mindst varmekrvende :)

Hvis du har varme i gulvet, er det i vrigt en rigtig god bund til spirekassen...

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3776, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Bradleyroums
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)