Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Nybegynder indenfor chili
Jeppe Schndorff (Jeppe S)
Indlg: 2

Albertslund
21/01-2014 19:38
Har for et par dage siden set en masse chili fr som forhbentlig spirer indenfor de nste par dage (Selvom jeg fik givet dem gdning i en af de frste vandinger, og det m man vidst ikke).
Har en vindueskarm hvor mine chili kasser kan st, men der er for kligt (Ca. 15 grader), og hvis jeg stiller dem ned til mine radiatorer fr de intet lys overhoved. Har kigget p nettet efter nogle lamper, og er kommet hjem til at det bliver en dyr fornjelse. Men har fundet sdan en lampe her p dba.dk. http://www.dba.dk/plantelys-led-80-grow-ligh/id-1003616400/
Er der noget i vejen med dem siden de er s frygtelig billige i forhold til andre LED lamper som koster en formue?

Tak p forhnd.
--

Svar Send privat besked
martin larsen (mlarsen)
Indlg: 47

Led dyrker/hydroponic dyrker
22/01-2014 14:47
Hej Jeppe
Hvis jeg var dig ville jeg stille din kasse p radiatoren for mere varme dine planter behver ingen lys for at spire og det gr hurtigere
Jeg har kikket p lampen du har linket til og jeg tror helt bestemt ikke den er kraftig nok den er kun p 3,5 watt og det er ik meget selvom der er 80 led p den

Den giver sikkert lys men man mler ledlamper i par og de led skal lave en bestemt lysblge for at blomsten kan omstten den til lysenergi og der tror jeg desvrre at den ikke er god nok

// martin

Svar Send privat besked
Jacob Davidsen (davidsen.jacob)
Indlg: 6

22/01-2014 21:16
Hej Jeppe,

Jeg er selv ny indenfor chilidyrkning og har kastet mig ud i LED belysning. Har ikke fet testet min UFO lampe, men den du har fundet p DBA kan du kbe til cirka 40kr p ebay fra Kina. Blot til Info.
--
Jacob Davidsen

Svar Send privat besked
Anders Kristiansen (AK)
Indlg: 4

Herfoelge
23/01-2014 09:41
For at chillifrene spirer skal de MINDST st ved 22 grader og helst omkring 28 hvis det er de helt strke. Blot til info

Svar Send privat besked
Jeppe Schndorff (Jeppe S)

Albertslund
23/01-2014 16:23
Tak for svarerne ! Jeg stiller dem ved radiatoren, der er rigeligt varmt i hvert fald. Hvad tnker i omkring det med at jeg fik vandet dem med vand med gdning? Er det ok? Eller kan jeg lige s godt s nogle nye? Har lst at de helst ikke m f gdning nr de er helt sm.
--

Svar Send privat besked
martin larsen (mlarsen)
Indlg: 47

Led dyrker/hydroponic dyrker
23/01-2014 18:25

Jeg tror ikke at det gr noget med gdningen

Svar Send privat besked
kris astrup (nexdk)

viborg
29/01-2014 19:31

--
Hurtigt sprgsml.. Hvis man sr sine fr i en jiffy pellet hvornr skal man s
Plante dem om i en potte? Nr de lige har spiret eller senere?
Hber det er ok jeg sprger p den trd her

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)