Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Steen Hansen (stonny)
Indlg: 9

Oksbl
13/02-2014 10:40
Jeg har en vane (min kre hustru vil pst uvane) med at f nye hobbier, s i r har jeg for frste gang kastet mig ud i at dyrke chili. Der blev kbt nogle forskellige fr p nettet. Bde nogle af de superhidsige og en af de milde sorter, men og ogs nogle prydchilier. Jeg har nemlig en plan om til sommer at plante prydchilierne i altankasser p terasen.

Som mangerig akvarist har man uvgerligt nogle gamle akvarier stende, s hvorfor ikke bruge et som minidrivhus. Indledningsvis blev det lavet med undervarme, ved at fylde 7-8 cm vand i bunden og i med et akvarievarmelegeme, s vandet blev holdt p 28 grader.

Frene blev set i jiffy-potter, som blev placeret i en plastbakke (der tidligere havde indeholdt fars). Bakken blev sat til at flyde p vandet.

Da de fleste af frene var spirret, blev de ompottet og placeret i det nu tmte akvarium, s de nu str i en minidrivhus med kunstigt lys (15 timer pr. dag).

right

Planterne er ompottet i en blanding af smuld, perlite og sm langtidsvirkende gdningskugler. S de kre nye familiemedlemmer skulle gerne have masser af mad til at vokse sig store og strke.

Sorter der er set:
Anaheim (6 fr spiringsprocent p 67)
NuMex Twillight (5 fr spiringsprocent p 60)
Summer of Fire (5 fr spiringsprocent p 100)
Chocolate Bhut Jolokia (5 fr spiringsprocent p 100)
Carolina Reaper ( 5 fr spiringsprocent p 80)

right

Nu er der s en spndt mange, mange mneder langt venten p, at der kan hstes :-)

--
Mvh.
Steen

Svar Send privat besked
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
13/02-2014 13:32
Din opstning er meget rart og ren. Jeg var ogs tnker at bruge akvariet til kimplanter station. Vi br udnytte, hvad vi har. Jeg prvede engang at f en af ​​dem. Det er bedre end et dyrt mini drivhus.

Din forberedelse meget imponerende, da jeg startede dyrkning chili jeg var p udkig efter perlit og langsom frigivelse gdning. Nu ved jeg ikke bruger meget perlite fordi vores pottemuld fra vores supermarked er temmelig godt. Nogle af de potter jeg bruger 5:1, 5 dele pottemuld og 1 del Perlit. Perlite har en masse stv, s jeg siet dem og kun bruge den store strrelse

Det sjove ved dyrkning er p vej. Held og lykke.
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/02-2014 18:33

--
Det ser superfint ud - og velkommen i klubben :)

Dog skal du vre lidt forsigtig, hvis vinduet vender mod solen, s du ikke fr kogte planter...

Svar Send privat besked
Steen Hansen (stonny)
Indlg: 9

Oksbl
16/02-2014 23:14
Mange tak til jer begge :-)

--
Mvh.
Steen

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)