Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Blade vokset sammen
Billie Gumperup (Billie)
Indlg: 8

Kbenhavn
13/02-2014 15:08
Hej alle.
Jeg havde en af mine chiliplanter ude i normalt lys (de vokser under LED). Det viste sig, at to blade er vokset sammen:

right

Sorten er Aji Cereza. (fra Bjarnes fr)

Har I observeret noget lignende med jeres chiliplanter? - Jeg er nysgerrig efter, om det kan vre sorten eller om det skyldes LED-lyset.
//
Billie

Svar Send privat besked
Blade vokset sammen
Steen Hansen (stonny)
Indlg: 9

Oksbl
13/02-2014 17:24
Jeg tror hverken, det skyldes sorten eller lyset, men derimod en naturlig mutation. Et dyr kan i sjldne tilflde fdes med to hoveder eller et ekstra st ben, planter har det p samme mde - en gang imellem gr der uorden i naturen, og man oplever en unaturlig ndring.
Jeg tror nppe din i vrigt fine plante lider skade.
--
Mvh.
Steen

Svar Send privat besked
Blade vokset sammen
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
13/02-2014 21:04
Jeg aftalt det er naturlig mutation, det skete til mig ogs. Nogle af mine frplanter har kun 1 og 3 kimblade. Naturen giver s mange unaturlige ting til os ogs :)
Mvh.
Scion
--

Svar Send privat besked
Blade vokset sammen
martin larsen (mlarsen)
Indlg: 47

Led dyrker/hydroponic dyrker
14/02-2014 10:32

Hej Billie
Jeg dyrker bla chili i min hydroponic og har ladet mig fortlle at det tit kan forekomme der pga den hje gdnings tilstningen nu ved jeg ik hvilken jord du bruger eller om du gder tit s vksten er speedet op for en chiliplante der er dyrket hydroponic. Vokser 20-25 % hurtigere end jord chiliplanter

Bare en mulighed for hvorfor de muter
Vh martin
Led dyrker/hydroponic dyrker

Svar Send privat besked
Blade vokset sammen
Asbjrn . (Asbjrn)
Indlg: 19

Nordjylland
14/02-2014 10:56
S lnge det er en frplante er det ikke helt unormalt, jeg har set det flere gange p unge planter. Jeg har en formodning om at det tit skyldes tryk/manglende plads, som gr at 2 blade gror sammen og ligner 1 blad.

Jeg har aldrig set det fortstte, forstet p den mde at nste st blade burde se normale ud.

Mht lys og pvirkning af udseende kan det godt lade sig gre, men det vil ikke komme til udtryk ved at bladene gror sammen, istedet vil du se blade der ser markant anderledes ud, eks. ligner en helt anden plante, men jeg har aldrig set blade vokse sammen pga. lyset.
--

Svar Send privat besked
Blade vokset sammen
Billie Gumperup (Billie)
Indlg: 8

Kbenhavn
14/02-2014 12:47
Tak for mange gode svar!

Det er sikkert rigtigt, at det bare er en mutation. Mine 13 andre planter ser ikke ud til at have sammengroede blade.
Planterne har endnu ikke fet anden gdning, end den, der er i jorden, s jeg tror ikke, det skyldes gdning.

Tak for hjlpen og go vind med dyrkningen!
//
Billie

Svar Send privat besked
Blade vokset sammen
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
14/02-2014 15:02
Bulgarian Carrot single tvilling kimblade.

Bulgarian Carrot 14FB14A photo IMG_4396PS_zps4a7424c8.jpg
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)