Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
hydroponic dyrkning af chillier
Steffen Jensen (Holle)
Indlg: 13

Kalundborg
13/03-2014 18:42
Hej chillifans jeg er her p siden og ville hre om nogle kender til hydro dyrkning. Jeg kan ikke rigtig finde noget her p forum uden man bliver henvist til udenlandske sider og det tager 100 lange at f oversat de kmpe smre der er. S ville hre om nogle kender til danske step by step guides om opbygning og dyrkning med hydro. Vil forsge mig her i slutningen af sommeren da planen er at lave frugter til vinter med led og hydro. Mvh steffen
--

Svar Send privat besked
Steffen Jensen (Holle)

Kalundborg
13/03-2014 18:51
Det skal siges at det er Chinese sorter jeg vil prve at dyrke
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
13/03-2014 18:57

--
Hvis du er p Facebook, bliver der skrevet en del om det hos Danske Chili Entusiaster - men jeg synes da ogs, at det br vre til at finde en del her p siderne?

Svar Send privat besked
Steffen Jensen (Holle)

Kalundborg
13/03-2014 19:09

--
Okay m prve at kigge p Facebook. Men dem jeg har fundet her p siden omhandler ikke opbygningen af systemet og ellers er der links til engelske sider og kender ikke alle deres udtryk s har svrt ved at f en sammenhng

Svar Send privat besked
Steffen Jensen (Holle)

Kalundborg
13/03-2014 19:49
men er der forskel p hydro systemerne? jeg syntes nogle ligner spande hvor rdderne bare "ligger i vand? og andre med flere potter rockwool og leca og en vandbeholder ved siden af?
--

Svar Send privat besked
martin larsen (mlarsen)
Indlg: 47

Led dyrker/hydroponic dyrker
13/03-2014 20:02

Hej Steffen
Jeg dyrker chili i hydro med. Led mske er det noget som jeg kan svare p
Vh martin

Svar Send privat besked
Steffen Jensen (Holle)

Kalundborg
13/03-2014 20:40

--
hej martin jeg er helt grn i min forhbentlig nye hobby. jeg er vild med at dyrke chili og da jeg hrte om hydro dyrkning var jeg solgt da jeg godt kan lide den slags lidt nrdede teknink og er god til at bygge- men jeg undre mig over planterne ikke drukner nr de hele tiden str i vand og hvordan opbygningen af sdan en hydro anlg skal vre? planterne skal jo helst ikke rre hinanden nr de bliver helt store. savner en dansk guide step by step i opbygning af anlgget. hvor mange liter vand pr plante osv. og hvordan man bruger det til at dyrke med mit problem er at jeg ikke er god nok til engelsk til at jeg syntes det giver mening nr jeg lser om det og alt jeg kan finde str p engelsk. vh steffen

Svar Send privat besked
martin larsen (mlarsen)
Indlg: 47

14/03-2014 15:08

-- Hej det kommer an p hvilken hydroponic system du bruger for Dexter kun dwc deep water bucket hvor rdderne er i vand hele tiden men de drukne ikke fordi man giver dem ilt igennem en luft pumpe med boblesten ligesom til guldfisk
Men der findes ca 6 forskellige systemer s vej ved ik hvilken en du har set mske du har et link ogs kommer det an p hvormeget plads du vil bruge p det
Vh martin

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3891, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: kovaliev.P-1967
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)