Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Knibning Hvordan :( ?
Henrik Flos (Henrikflos)
Indlg: 12

Albertslund
24/03-2014 20:34
Nu sprg jeg nok meget dumt, men det er frste gang jeg planter chili denne sommer.. Hvordan kniber man de frste blomster af? Min chili er ikke meget mere end 20 cm hj og stter allerede blomst. Jeg vil derfor omplante den imorgen til en strre potte, og ville derfor fjerne de 2 blomster som den har sat.

Tager jeg blot 2 negle og hakker den over eller er der en anden mde at gre det p?
--

Svar Send privat besked
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
24/03-2014 21:01
Plejer at bruge fingrene (2 negle), men har ogs hrt om f.eks. neglesakse - pas p at du kun tager blomsterstilken, og ikke evt. sm blade i nrheden.
--

Svar Send privat besked
Henrik Flos (Henrikflos)

Albertslund
24/03-2014 21:20
Jeg tror sgu jeg kom til at tage blade med :o Shit!... Sker der noget ved dette :/
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
24/03-2014 22:27

--
Det kommer an p, hvor meget du har fet med - det er jo de nye skud, der kommer der...

Det er altid en god id at vente, til blomsterknoppen er s stor, at den er let at f fat i. I vrigt smider Chinenserne altid selv de mange frste blomster, s dem piller jeg som regel ikke knopper af. Skulle der s alligevel komme en tidlig frugt, nipper jeg bare den :)

Svar Send privat besked
Henrik Flos (Henrikflos)

Albertslund
24/03-2014 22:38
S gr jeg det fremover! hber den klare det alligevel dog.. :) tak for hjlpen
--

Svar Send privat besked
hoan van doan (lynkineser)
Indlg: 13

aalborg
25/03-2014 01:25
Er sikker p at der ikke sker noget ved at der ryger lidt blad. Har den et fint rodnt s skal den nok lave nye skud der hvor du har nippet bladene af eller andre steder hvor der har vret blade som er faldet af.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4001, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Steventow
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)