Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Spiringstid?
Kasper le Fevre (kaglef)
Indlg: 3

Viborg
24/03-2014 23:13
Hej chilifan,

Det er nu frste season jeg prve at s chili, jeg har kbt 7 forskellige sorte hvor alle undtagen de 2 strkeste nu er spiret frem og godt igang med at stte lvblade det er nu 24 dage siden de blev fet og er ved at vre bange for de ikke kommer, de 2 sorter er:
  1. Habanero Chocolate
  2. 7 Pot Red

De andre fr begyndte at spire da de var 7 dage og den sidste kom frem efter 14 dage og de har alle haft helt samme betingelser/levevilkr.

Har disse 2 sorter en meget lngere spirings tid end andre sorter? Evt hvor lang tid?
Hvor lnge skal jeg blive ved med at vande dem fr jeg skal indse at de nok ikke bliver til noget?

P forhnd mange tak for hjlpen!!
Kasper le Fevre

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Tommy (TommyZ)
Indlg: 13

Vestsjlland
25/03-2014 10:46
Hej Kasper,
Jeg er selv i gang med chilidyrkning for frste gang men s lige at ingen havde svaret s ville dele lidt af min chili lsning, s kan du selv vurdere om du kan bruge det eller ej.

Jeg har lst mig frem til (herinde) at nogle sorter kan vre lnge om at spire (1 mdr er meget normalt og vist ogs lidt lngere). Mener at habanero er lngere tid om at spire end andre sorter. Hvis det er en lille mned siden at du sede s ville jeg nok vente lidt endnu.

Kan mske ogs vre at nogle af dem er kommet dybere under jordoverfladen hvilket ogs skulle have betydning da frene jo ikke er s store. 0,5-1 cm skulle vist vre godt.

Mvh

--

Svar Send privat besked
Spiringstid?
Kasper le Fevre (kaglef)
Indlg: 3

Viborg
25/03-2014 10:51
Hej Tommy,

lige en lille rettelse til mit indlg mine habanero fr er alle sprunget frem, de 2 sorter der ikke er kommet frem er:
  1. Trinidad 7 Pot Red
  2. 7 Pot Douglah

men har ogs lst mig frem til at nogle skulle kunne vre s lnge om at spire, men p den anden side der hvor jeg kbte frene stod der at de 2 sorter vil tage 7-14 dage og som du sige at Habanero'en vil tage op til 28 dage men den spirede frem allerede efter 12 dage

jeg har kbt frene hos billigro.dk og ved ikke hvor reel informationerne er fra denne side s det kan godt ske jeg bare m vbne mig med tlmodighed :)

men mange tak for svaret

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3788, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Orlandoaffon
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 2)