Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Tommy (TommyZ)
Indlg: 13

Vestsjlland
25/03-2014 10:34
Hej,
Jeg har vret stor fan af chili s lnge jeg husker og har, for frste gang, kastet mig ud i at prve at dyrke nogle fra bunden af.
Jeg har trret nogle rd habanero som jeg har kbt hos min grnthandler (afrikanske). Jeg har herefter set den i en sbakke med s-prik jord. Jeg bliver nu i tvivl om jeg har vret for utlmodig og ikke ladet frene trre lnge nok. De har ligget trt og lyst i to dage og virkede meget trre da jeg plantede dem. Det er nu en uge siden at jeg har plantet dem og de str rimelig tt p radiator i stuen - og har lst at det kan vare lnge inden de kommer frem. Men er 2 dages trring af fr nok?

Mvh Tommy
--

Svar Send privat besked
Jacob Laursen (sof_666)
Indlg: 15

Skive
25/03-2014 19:30

--
Som jeg lige forstr det, behver fr slet ikke trre. Dvs at man kan s dem direkte efter plukning.
Om det har nogen betydning med trre periode, er der sikkert nogen herinde der ved meget mere om

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
25/03-2014 20:29

--
Det er rigtigt - man kan s dem direkte fra frugten :)

Svar Send privat besked
Tommy (TommyZ)

Vestsjlland
26/03-2014 08:33
Okay, altid rart at vide, troede at de vet ville rdne hvis de ikke blev trret men der kan man bare se. Tak for svar.

Lidt sjovt at jeg skrev i gr og s her til morgen ser jeg at 7 sm spirer er p vej op (8. dag). Jubii ;-)
--

Svar Send privat besked
Kasper le Fevre (kaglef)
Indlg: 3

Viborg
26/03-2014 11:18
Hvis dette havde vret facebook havde jeg helt sikkert givet det et like med de 7 sm spire Tommy :) godt at hre de kom frem :)

Svar Send privat besked
Tommy (TommyZ)

Vestsjlland
27/03-2014 08:53
Hehe, tak Kasper. 👍 Ja det er lkkert, kommet yderligere 5 i dag og de frste er ved at folde sig ud i de to sm blade, s varer nok ikke lnge inden de skal op i vinduet. Spndende at flge med hen i forr og sommer.
--

Svar Send privat besked
Tommy (TommyZ)

Vestsjlland
27/03-2014 12:29

--
right

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)