Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Jonas Eisner (jonaseisner98)
Indlg: 1

22/05-2014 15:10
Hej allesammen

Jeg har nu i et stykke tid lst andre folks sprgsml omkring hvilken temperatur der passer bedst til chiliplanterne, og generelt mener i, at temperaturen skal ligge p omkring de 25-30 grader. Men hvorfor kan chilier ikke lide temperaturer p 35-40 grader? I lande som Australien og Mexico hvor de strkeste chilier bliver dyrket er temperaturen jo langt hjere end 25 grader
MVH
--
Jonas Eisner

Svar Send privat besked
Bo Jensen (SovsenJensen)
Indlg: 27

28/05-2014 13:41
Jeg m sige, at det eneste, jeg egentligt har taget nogenlunde serist vedr. temperatur, er ved spiringen.

Her har jeg flere steder (ogs) lst om de strkere chili'er der gerne vil have hjere temp...

Det gav jeg dem, men derefter fr de alle samme temperatur i vindueskarmen, og de klarer sig fint.
Jeg kan dog fint forestille mig, at samme sort, dyrket i hhv kligt(DK) og varmt(trope) klima vil medfre, at trope-varianten vil vre noget strkere, og alts ligge hjere p SHU-skalaen.

Ellers er det eneste, jeg kunne tnke mig skulle kunne have noget at sige vedr. dette sprgsmpl er, om hvorvidt en sort kan "vnne sig til" vores kligere klima her i DK.
Hvis det er tilfldet, skal man jo s ogs vurdere, hvorfra man kbe sine fr (hvis online)

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)