Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Syg plante?
L L (LL86)
Indlg: 5

8000
23/05-2014 20:13
Jeg er i tvivl om hvorvidt mine 2 apache planter er sunde og raske. Jeg har for nylig opdaget at nogle af bladene er begyndt at blive blege, som p billedet nedenfor.

[IMG
SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1400868570_20140523_195727.jpg" ALIGN="right"]Syg Apache 1[/IMG]

Derudover er der nogle af de nye blade der ser misdannede ud:

right

Er de to ting mon forbundede, og hvad kan det skyldes? For lidt vand, for meget sol?

Svar Send privat besked
Syg plante?
L L (LL86)

8000
23/05-2014 20:15
Hmm... Gik ikke s godt med det frste billede. Prver lige igen.

right

Svar Send privat besked
Syg plante?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
23/05-2014 22:17

--
Den med de forkrblede blade kan vre fordi, du har fet beskadiget dem, da de var helt sm, nr du har nippet blomster af.

Det andet kan vre flere forskellige ting - er der noget levende at se under bladene? Det kan vre spindemider...

Svar Send privat besked
Syg plante?
L L (LL86)

8000
23/05-2014 22:57
Det lyder meget sandsynligt at det er get galt da jeg nippede blomster. Har nok prvet at fjerne nogen lidt for tidligt :)

Der er ikke noget levende at se p bladene. Faktisk ser de, bortset fra misfarvninger, helt raske ud. Kan det skyldes for meget sol? Planterne str i en sydvendt vindueskarm, og der har jo vret en del dage med hje temperaturer og meget sol i lbet af den seneste uge.

Kan i vrigt sige at det kun er de nederste blade p planterne der har fet misfarvninger. Lngere oppe p planten er der ikke noget at se.
--

Svar Send privat besked
Syg plante?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
24/05-2014 09:01

--
Solskader sker som regel p de verste blade, og de ser ikke sdan ud :)

Hvis det var min plante, ville jeg nok bare pille bladene af...

Og ellers kan du lse mere her:

http://dyrkchili.weebly.com/problemer.html

Svar Send privat besked
Syg plante?
John Langshof (John Langshof)
Indlg: 3

Allingbro
26/05-2014 23:49
Undskyld, jeg forstyrrer i denne trd, men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg opretter en ny trd.
--
Ondt i munden

Svar Send privat besked
Syg plante?
Morten Christiansen (Mnc)
Indlg: 21

Bornholm
27/05-2014 15:35
John Langshof skrev:Undskyld, jeg forstyrrer i denne trd, men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg opretter en ny trd.

I bunden af forummet. :)

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3776, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Bradleyroums
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)