Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
peter andresen (Peterandresen)
Indlg: 7

smrum
07/06-2014 16:39

Hej alle.
Her vedhfter jeg 3 sorter af chilier, bell, Bhut jolokia og en eller anden lemon. Det er ikke s lnge siden de er blevet plantet om, men hvor store skal jeg egentligt regne med at de bliver, og behver de at blive plantet om, hvis de skal blive stende indenfor? :-)

right
right
right

--
peter

Svar Send privat besked
Bo Jensen (SovsenJensen)
Indlg: 27

11/06-2014 10:56
hmmm - hvor store bliver planterne...

Hvad jeg har kunnet finde pt:

Lemon Drop: 75-90 cm.
Aji Lemon: ca. meters penge
Bhut Jolokia: 45-120 cm.

En, der hedder "Aji Lemon drop": et par og 90 cm.

Alle disse ml for, hvor stor/hj en plante bliver, er et udtryk der frst giver mening, nr plantens rodnet ikke er begrnset.

Begrnsningen findes i pottens strrelse, og er potten ikke "stor nok" til rdderne, bliver planten ikke s stor.

Det er ikke helt nemt at se, hvor store potter du egentligt bruger, og du skriver det ikke.

HVIS du har pladsen til det, vil jeg som minimum anbefale at bruge 3- eller 6-liters potter til de potentielt strste af planterne (ser ud til, to af dine planter har OK potter?).
En plante der er "frdig-udvokset" efter de ca. 50 cm. kan godt st i lidt mindre potter (efter min erfaring).

Hvis dine potter allerede har disse strrelser, behver planterne ikke blive pottet om - uanset om de skal st udenfor eller inde.

--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
12/06-2014 20:37

--
Lemon Drop og Aji Limon er den samme - ogs kendt som Citronchili :)

Og den kan blive et par meter hj i drivhus - den er som regel mellem 1,5 og 2 m hos mig. Ogs i 6 l potte...

Svar Send privat besked
Bo Jensen (SovsenJensen)
Indlg: 27

18/06-2014 13:09
Godt med lidt mere indspark :)
Har lige opdateret min chililiste - takker :)

--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)