Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Alle blomster falder af!
Johan Hvitved (Johan)
Indlg: 3

Valby
27/06-2014 16:11
Kre chili-aficionados

Jeg har samme problem, som forestende trd, men kan ikke helt finde svar p problemet. Jeg har flere forskellige chilier, hvoraf den ene (Carolina Reaper) smider alle sine blomster, uden at der dannes nogle frugter. Mine andre chilier fr umiddelbart frugter, s jeg er usikker p, hvad jeg gr galt med Carolina Reaper'en. Planten ser meget sund ud (grnne blade, som er spndstige...)

Jeg er ret sikker p, at:

- Jeg ikke overvander (eller undervander)
- Planten fr nok lys
- Den fr tilstrkkelig gdning. Jeg har noget chiligdning, som jeg bruger lidt af en gang imellem.
- At blomsterne har mulighed for at blive bestvede (jeg ryster planten let en gang i mellem)

Den eneste forklaring, jeg kan komme p, er umiddelbart, at den smider blomsterne fordi, der er for mange p planten. Jeg ved dog ikke om forklaringen holder, da den umiddelbart ikke har nogen frugter overhovedet, men smider alle blomster. Der stadig mange blomster tilbage, men den har efterhnden smidt omkring de 40 vil jeg tro.

Er der nogen, der har ideer til, hvad jeg skal gre?

JEg lste et sted, at en mulighed var at bruge noget epsom-salt til planten - er der nogen der har erfaring med det?

Hber, I kan hjlpe ne chili-rookie?

[IMG SRC="https://picasaweb.google.com/lh/photo/UHSeu_7vfbcmMBh5Oz5oJO53LOu523A0klX-7bXcvtc?feat=directlink" ALIGN="left"]Den er omkring 1,2 m hj[/IMG]

[IMG SRC="https://picasaweb.google.com/lh/photo/xha0CgXHlIuwhUYt4MDzD-53LOu523A0klX-7bXcvtc?feat=directlink" ALIGN="left"]oppefra[/IMG]

[IMG SRC="https://picasaweb.google.com/lh/photo/wsWi733DRh6_gRajwNlQ2O53LOu523A0klX-7bXcvtc?feat=directlink" ALIGN="left"]tt p[/IMG]

--
De bedste hilsner

Johan

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!
Johan Hvitved (Johan)

Valby
27/06-2014 16:14
Jeg er ny p denne side, s er usikker p, hvorfor mine billeder ikke bliver vist. Se meget gerne billederne ved at copy-paste nedenstende links:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/UHSeu_7vfbcmMBh5Oz5oJO53LOu523A0klX-7bXcvtc?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/xha0CgXHlIuwhUYt4MDzD-53LOu523A0klX-7bXcvtc?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/wsWi733DRh6_gRajwNlQ2O53LOu523A0klX-7bXcvtc?feat=directlink
--
Johan

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!
Morten Christiansen (Mnc)
Indlg: 21

Bornholm
29/06-2014 03:13
Jeg ville forsge at vre "ekstra" sikker p, at blomserne forstves.

Personligt, s sikrer jeg bestvning ved, at jeg prikker til hver en enkelt blomst med en blomster-pind - flere gange (ca. n gang om dagen per blomst).

Sledes ved jeg at hver en blomst bestves. Og jeg plejer at "prikke" til dem omkring ved knoppen lige fr bladende. Sledes at de har strst mulighed for at smide pollen omkring.

-

Jeg har planter som er blevet nippet godt, og planter som fr lov at stte de frste blomster. Begge ser - indtil videre - ud til, at stte blomster af alle mulige skud. De planter jeg har, som er "net lngst" er en Datil Sweet som har dannet frugter af sine frste skud. Mine "sene" planter er lidt bagefter "pga at de er nippet", men de har dog sat mange flere frugter.

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!
Johan Hvitved (Johan)

Valby
30/06-2014 08:43
Hej Morten

Tak for dit svar.

Kan vre jeg skal vre mere opmrksom p bestvningen...

Nu har jeg dog ogs lst mig til, at meget strke chilisorter (som carolina reaper) ofte smider omkring 50-100 inden de begynder at f frugter. S jeg hber, at det er derfor, at planten smider alle blomsterne, og at der kommer frugter senere ...(!)

--
Johan

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!

Bornholm
30/06-2014 15:33
Min Naga Morich danner frugt i den frste blomst. Den er lidt bagud, s jeg gad ikke nippe den. Frugten sidder i Y'et kan man se.

Det er min frste sson, s det m g som det gr. :D

left

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!

Bornholm
30/06-2014 15:42
Kom lige i tanke om, min Datil Sweet har smidt et par enkelte blomster, men de fleste har vret helt sm knopper, inden de bnede og blomstrede.
En enkelt lille bitte frugt har den dog ogs smidt.

Den nede heller ikke at vre klar til nippe-sson. :D

Min Aji Cristal som frst fik blomster har dog fet nippet de frste 20-30 knopper, men den har ogs smidt 1-2 blomster.
Tror godt man kan regne med, at blomsten med vilje vil producere s mange blomster, at den ender med at smide nogen.

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!
Scion Stem (scion)
Indlg: 341

N.SJ.
08/07-2014 14:46
Johan, er det en indendrs plante? Hvis ja, bruger du fan til luftcirkulation og hardning off? Sommetider good looking stueplanter er s skrbelige, fordi de ikke hrdning off, let grene kunne brydes. De kiggede god, men ikke en sund planter, s nr den tid af frugtstning fandt vi problemerne.Der er s mange grunde til at droppe blomster s korrekt diagnose er pkrvet.

Held og lykke med at finde en lsning. :)
--

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!
Martin Hansen (Nybs)
Indlg: 8

Vanlse
09/07-2014 14:48
Nu er jeg rimelig ny inden for chiliverdenen, men mine strke chiliplanter giver ogs frugt senere end de knap s strke. Det er meget normalt s vidt jeg har lst mig frem til. Jeg er sikker p den nok snart skal begynde at give frugt :)
--

Svar Send privat besked
Alle blomster falder af!
Pernille K (nille)
Indlg: 293

Kbh
10/07-2014 19:00
Helt normalt at isr de strke smider en stribe blomster inden det bliver til noget

Og s er de ogs mere "krsne" mht. at temperatur og luftfugtighed passer dem, s det kan vre de har det for varmt i disse dage.

Men tlmodighed (og ryst planten, s den bestver, hvis den ikke fr vind) s skal det nok blive til noget
--

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3891, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: kovaliev.P-1967
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)