Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hurtigst mulig modning af Chili. Hvordan?
Isaac Rajman (isaac)
Indlg: 67

Kbh
21/08-2014 11:10

--
Nogen der har erfaring med at modne chilierne ekstra hurtigt ift nr de bare er p planten? Jeg tnker p de rd som man kan lse om bla at modne dem i en papirspose med et par tomater som udskiller et stof der fr dem til at modne hurtigere. jeg har ogs fr plukket en del modne chilier og s samtidig plukket alle frdigvoksede men helt grnne chilier og lagt dem sammen, det virkede til at det speedede processen op.
S hvad kan man gre for at f de frdigvoksede men umodne chilier til at modne hurtigst muligt?

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)

Kbh
22/08-2014 23:54

--
Bumper lige for svar.
Har puttet alle mine hstede chilier i en lukket pose sammen med et par modne tomater. Vi fr se hvor hurtigt det gr fr chilierne skifter farve til slutfarven.

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
24/08-2014 21:34

--
Du fr ikke den bedste smag og styrke p den mde - den fr du ved at vre lidt tlmodig og lade dem modne p planten :)

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)

Kbh
24/08-2014 22:07

Jeg droppede faktisk tomaterne i posen Anja, da der kom vildt meget fugt. Men de modner sgu ok i vindueskarmen, efter bare et par dage. angende modning p planten, ja det plejer jeg ogs at gre, men har fr fet ok resultater ved at plukke dem som grnne og lade dem modne i vindueskarmen sammen med andre modne chilier.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3889, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: sanhvcLog
Antal Emner: 2209
Antal indlg: 18222 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)