Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Min chiliplanter er helt tynde..
Sofie Andersen (Frk.Andersen)
Indlg: 1

Roskilde
12/09-2014 14:02
Hej med jer..

Hber der er nogle kloge hoveder, herinde, der kan hjlpe mig..

Jeg har haft held med at s fr fra egne chiliplanter, og af 25 fr, kom der 23 planter, s det er jeg godt tilfreds med..

Men, men men..

Det er som om at planterne ikke bliver tykkere i stnglerne, men kun vokser i hjden..

Jeg fjerner p nuvrende tidspunk blomsterne der kommer, dels fordi jeg har lst mig frem til at det skal gres ved de frste 5-7 blomster, men ogs fordi planten vil knkke hvis den kunne lave en frugt..

Hvornr skal jeg forvente at stnglerne bliver tykkere, og er der noget jeg kan gre for planterne ?
--

Svar Send privat besked
Kasper Kleinert (Bonchi)
Indlg: 11

Kbenhavn S
12/09-2014 22:20
Det skyldes at de ikke fr lys nok.

Der er simpelthen ikke lystimer nok lngere. De bliver ranglede fordi at planten tror den er i skygge og vil derfor sge mod lyset. Det er en funktion som sikre overlevelse under dens naturlige vilkr.

Det kan naturligvis ndres ved at supplere med LED grolys. S skal de nok blive lave og kraftige.

Husk ogs lidt gdning.
--

Svar Send privat besked
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
14/09-2014 13:40

-- De skal heller ikke st for varmt - der skal vre balance mellem lys og varme, for ellers fiser de bare i vejret :)

Og husk, at du kan plante dem dybt i den nye potte ved omplantning - det tager lidt af det ranglede.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)