Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvor meget mere LED skal jeg have?
Tommy T (Tommy T)
Indlg: 1

Odense
10/11-2014 23:38
Hejsa :-)

Jeg vil i gang med at dyrke mine egene chilier for frste gang da jeg er blevet lidt halvvildt med chili og jeg er kommet lidt i tvivl ang hvor meget LED jeg skal bruge da info rund omkring p nettet godt kan vre lidt blandet..jeg skal prve at gre det kort men vil gerne have alt info med

Jeg har et rum i min lejlighed jeg ikke bruger til noget (15m2) som jeg er i gang med at lave til "chili rum" rummet har dog en drlig plasering ang alm sollys..der er morgen solen dvs max en 3-4 timer og det er jo ikke meget

Min plan var en 10-12 planter ]til at starte med og jeg har fet lavet en skinne i loftet med 2 LED pre som jeg kan trkke dem vk fra hinanden i brede efter behov (ogs i hjde for den sags skyld) ..det er sdan 2 her jeg har ude fra Bjarne (36W ProPlant PAR38 - 120 spire- og vkst Lampe)
http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=57&products_id=3293

Nu har jeg (om muligt) tnkt mig at forhje mit antal planter til 25 hvis det kan lade sig gre i 10 liters slut potter..der er lidt til mig om min makker da vi vil smage nogen forskellige sorter..spiring og opvkst skal forg her hos mig med LED til vejret er til at de kan komme ud i bde drivhus og friland..jeg lader dog nogen stykker blive her tilbage ved mig som "helrs"

Er 25 planter muligt med LED? eller er det helt ved siden af i antal? hvis nej og hvor meget mere skal der til fr dette kan lade sig gre med et positivt resultat? er 2 mere af samme slags LED som linket nok? hvis ikke hvor meget mere? (jeg antager kort at de 2 jeg har oppe ikke er nok?)

Da jeg har nogen skrbelige naboer ang LED lys "hele dagen" har jeg lavet en mrklgnings gardin ramme der er oppe for vinduet..den kan tages af efter behov men lad gerne svaret p mit sprgsml vre p at denne ramme er oppe hele tiden alts 0 alm sollys

Hvor mange planter kan jeg have hos mig som giver frugter "helrs" med henholdsvis 2 eller 4 af de linket LED pre?

Jeg tror det var det hele men sprg endelig hvis der er noget - PS stavefejl er gratis - jeg er ordblind

Mvh Tommy (ham der nok har taget munden for fuld) :-)

--

Svar Send privat besked
Jens Ohrberg (oz1gwf)
Indlg: 13

19/11-2014 19:15

--
Jens Ohrberg

Svar Send privat besked
Jens Ohrberg (oz1gwf)
Indlg: 13

19/11-2014 19:52

-- Hejsa,
Det er en rigtigt god ide' at indrette sdan et rum.
Jeg fik for en mneds tid siden 4 sm chili planter af en som ikke ville have dem.
Jeg satte dem helt tt p lysstofrret i kkkenet, og de voksede fint fra starten, og nu er der sm Chillier p...
Jeg har brugt vkstrr for mange r siden, fordi vi havde en stue hvor der ikke rigtigt kunne gro noget, pga. drligt og for lidt lys.
Der m ikke vre ret stor afstand mellem plante og lyskilde.
Det er sdan at nr man fordobler afstanden, s bliver lyset 4 gange svagere,
S det virker ret voldsomt, selv nogle f cm, har betydning.
Jeg har Habanero'er liggende i Vodka, sammen med enebr, og lakrids.
Den bliver spndende at smage til Nytr.

Jens Ohrberg

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3997, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: zidyesfsl
Antal Emner: 2214
Antal indlg: 18228 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 5)