Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Hvad fejler min chili?
Julie Olesen (Julie)
Indlg: 2

Kbenhavn S
29/12-2014 17:54
Hej,

Jeg kbte denne chili i forret.
Den har endnu ikke givet nogle chilier og kun haft enkelte blomster. Den str i sydvendt vindue og har indtil for et par dage siden haft det helt fint.

Vi kom hjem, efter at have vret vk i julen, og kunne se at den hang lidt. Vi tnkte at den nok bare havde brug for vand, men dette har dog ikke hjulpet. Bladene er ikke trre, de er bare helt sammenkrllede og hnger. Den har ikke smidt nogen.

Er den ved at d eller er den bare blevet vintertrt? Og kan jeg forvente at den kommer igen til forret?

Det er ivrigt en purple peach.

Billede af chili skulle gerne komme her:

right

right

Svar Send privat besked
Hvad fejler min chili?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
29/12-2014 21:43
Jeg gtter p, at den er overvandet. Prv at lfte den ud af potten og se, om rdderne ser sunde ud.

Hvis de gr det, s klip planten ned og pil alle blade af - du kan se mere om klipning i kategorien Overvintring her p siden.

Hvis rdderne er brune og lugter drligt, vil jeg foresl dig at s en ny plante :)
--

Svar Send privat besked
Hvad fejler min chili?
Julie Olesen (Julie)
Indlg: 2

Kbenhavn S
07/01-2015 15:43
Tak for svaret.
Overvanding har det vidst ikke vret, da de havde stet lidt for lnge uden vand - dog blev det heller ikke bedre af at de fik vand.
Rdderne p planten havde det heldigvis fint, s jeg klippede den - og mine tre andre chilier, ned og de ser ud til at have haft godt af det. Nogen af dem er allerede begyndt at skyde igen - er det ikke lidt tidligt? Har hvert fald stillet dem lidt mere mrkt.

Svar Send privat besked
Hvad fejler min chili?
Anja Egeriis (LED-dyrker)
Indlg: 2683

Slagelse
16/01-2015 16:42

--
Nr de er begyndt at skyde, skal du ikke stte dem mrkt - s bliver de bare lange og blege i skuddene :)

Hvis du har en god og lys plads til dem, gr det ikke noget, at de skyder nu. Det betyder bare, at du kan risikere at f en tidlig hst!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 3783, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: Valerated1993
Antal Emner: 2206
Antal indlg: 18218 (i dag: 0, denne uge: 1, denne mned: 2)