Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Isaac Rajman (isaac)
Indlg: 67

Kbh
24/03-2015 17:01
Har en del fr jeg gerne vil f til at spire. Det var intet problem sidste r i den sene sommer, men da var det jo ogs varmt nok. Men nu vil jeg gerne starte, og hvad kan i anbefale af mini-drivhuse med varme, eller varmetpper? Jeg har en sdan plasticbakke med celler og plasticlg til 90kr(ikke minidrivhus, men sdan en mini-spireplastic-kasse) som man kan bruge til fr, men mangler varme til de sm fr.

Regner med at bruge 200-300kr p varme-lsningen. Kan se at man kan f http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&cPath=54&products_id=1903
20watt varmemtte, og Stewart Propagator kasse til 329kr.

Har lst en del om at mange af dem er mangelfulde, at man ikke kan regulere ordentligt osv. Men jeg skal bare have en simpel lsning. Det er jo meget smart med et minidrivhus, hvis det lukker ordentligt. Den plastic-spirekasse jeg har lukker ikke srligt godt, men kan dog sikkert tapes til s det er lukket helt.

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)

Kbh
24/03-2015 18:28
Har fundet denne her, der ser en del nyere ud end bh-froes:

http://plantekasse.dk/shop/minidrivhus/226-varmematte-30w-50x30-cm-230v-.html

Svar Send privat besked
Anton Lisitsyn bidstrup (Anton L.B.)
Indlg: 58

Kbh, sterbro
24/03-2015 21:57
Jeg bruger bare en radiator. Den kan man jo ogs regulerer hvis man bare har et helt normalt termometer.
Har ikke kigget men du kan prve at sge her:
Aliexpress.com
En fantastisk hjemmeside med gode priser og alle slags vare.

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)

Kbh
24/03-2015 22:53
Synes bare der kommer for meget varme fra radiatoren. Men mske det virker hvis man skruer helt ned.

Aliexpress kender jeg godt, er aldrig blevet snydt der(2 handler), men foretrkker ikke at handle med kinesere generelt.

Svar Send privat besked
Anton Lisitsyn bidstrup (Anton L.B.)
Indlg: 58

Kbh, sterbro
25/03-2015 07:30
Da jeg sede mine fr stod de p min radiator som stod p ca. 2 (ud af 5).
Det vigtigste er ven bare et termometer.

Svar Send privat besked
Steffen Bryhl Hansen (steffenh87)
Indlg: 29

25/03-2015 07:59
Hej Isaac.

Et sted med gulvvarme er ogs rigtig godt, men ellers s lav en lille hylde over radiatoren, s de ikke str direkte p den.

Jeg kbte sidste r nogle varmemtter p aliexpress, og de virker da fint nok til smpenge, jeg har dog andre steder at stille mine(ls: ovenp fjernvarme anlg eller p gulvvarmen).

Hvis spirerne str i en kasse med lg p, s skal der ganske lidt varme til for at opn 24-26 grader.
--
Steffen Bryhl Hansen

Svar Send privat besked
Isaac Rajman (isaac)

Kbh
25/03-2015 22:55
Har desvrre ikke gulvvarme Steffen. Men ja ikke direkte over radiatoren vil jeg huske. Det er dog en anelse klodset at bruge radiatoren. Tror bare jeg kber en varmemtte og giver de sm spirer lidt varme.
Indendrs udtrrer jorden lynhurtigt s det er ikke rigtigt en mulighed synes jeg.

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)