Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
alexander kanto (kanto)
Indlg: 7

kbenhavn n
25/03-2009 19:46

--
Jeg sede mine chilifr (lidt sent) her d. 18. marts. Jeg har givet dem luft, vand, varme og har forsgt at holde en temperatur under plastikken p godt 25-30 grader bde dag og nat. Jeg var egentlig ikke i tvivl om at det gik godt for mine fr, men i min utlmodighed og spnding, besluttede jeg mig for, at jeg lige ville tjekke, hvordan det gik med dem. S jeg fjernede det verste lag jord for at se til tre af mine fr. To af mine fr (som i vrigt var fra samme sort) havde en lille spinkel spire p, og det tredje ikke have spiret endnu (en anden sort). Jeg var glad for at se at der var spirer p, men mit egentlige sprgsml er:

Har jeg delagt mine fr? Kan de stadig blive til planter?

Mvh Alexander - the rookie

Svar Send privat besked
Jesper Hansen (blomstermand)
Indlg: 13

Odense S
25/03-2009 20:25
kanto skrev:-- Har jeg delagt mine fr? Kan de stadig blive til planter? Mvh Alexander - the rookie

--
Hejsa

Hvis du mener om du har delagt dine fr ved at fjerne det verste lag jord? Hvis du ikke har beskadet spiren, s fejler de intet, men har du ramt sprien, er der stor sandsynlighed for at du kan delgge eller skade planten.

Tlmodighed er en dyd.

Venlig hilsen
Blomstermand c",)

Svar Send privat besked
alexander kanto (kanto)
Indlg: 7

kbenhavn n
25/03-2009 22:28

--
jeg s blot at der var spirer p. S frene blev lagt pnt tilbage i jorden igen. S spiren er intakt. Jeg var mere bekymret omkring hvorvidt eksponering af spiren overfor lys kunne blive et problem.

Og tak for det hurtige svar i vrigt :)

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
26/03-2009 16:01
Hej.
Jeg er begyndt at blot lgge frene oven p jorden (i en lille fordybning). S kan jeg jo kigge med hele tiden. Nr den s har spiret og den lille plante str der lgger jeg forsigtigt lidt jord henover. Den vil nemlig ogs lave rdder lidt lngere op af stammen.
Med hensyn til hvad de kan holde til s kan jeg sige at mine kan holde til en del. Det sidste hold jeg er igang med har jeg vist gjort alt galt. Jeg kom til at overvande s kraftigt at alle de sm frste blade faldt af. Nu str stngerne blot tilbage, men er i fuld gang med at stte det nste st blade. Jeg er lidt spndt p hvordan de skal overleve ;-)
Men det er jo ogs det der gr det sjovt. Det er liv man har med at gre. Og s srge for de fr det s godt som muligt og s spise dem senere ;-)
--

Svar Send privat besked
Juul ! (Mathias Juul)
Indlg: 13

Aalborg
26/03-2009 19:10
Ja bare smovse sig i sine egne sm strke chilifrugter :)

--
Z Nothing Beyond ... It won't kill you, but you'll wish it did!

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)