Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Thai Dragon
Anders Johansen (swinx dk)
Indlg: 5

Virum
29/05-2009 14:47
Nu er jeg helt "grn" inden for dyrkning af chili. Jeg satte fr omkring d 10.04-09. det er der kommet 2 planter ud af. Jeg har sat dem over i nogle sm lerpotter - mske en halv litters potter - og de ser ud til at gro fint. Ved i hvor lang tid det tager fr den begynder at stte blomster og er jeg ndt til at stte planterne over i nogle strre potter. Hvor stor bliver Thai Dragon egentlig og giver den mange chili?

--

Svar Send privat besked
Thai Dragon
Chili med ild i (Chili med ild i )
Indlg: 30

Danmark
29/05-2009 18:46

-- Google bragte dette resultat
Link til thai Dragon
Ang potte strrelse Tror jeg en halv liter er for lidt ,men jeg er ingen expert p dette omrde

Svar Send privat besked
Thai Dragon
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
29/05-2009 23:44
Velkommen til. Man kan sige at jo mere jord, des mere nring og dermed strre planter. Hvis du har dine planter i sm potter vil de blive mindre og hurtigere stte blomst. Desvrre s giver de s heller ikke nr s mange chilifrugter.
Jeg vil anbefale at du bruger minimum 5liters potter til dine chilier hvis du rigtigt skal have noget ud af dem.
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked
Thai Dragon
Thomas Rasmussen (Chili-Thomas)
Indlg: 8

Ballerup
31/05-2009 00:14
Hej Anders,

Er frst selv begyndt at dyrke chili i r - deriblandt Thai Dragon.
Jeg sede min Thai Dragon 1.juledag i en potte der nogenlunde matcher den strrelse som du beskriver og 2.april plantede jeg den om og satte den i en vsentlig strre potte p knap 5 liter, p opfordring fra et par skarpe erfarne chilidyrkere her fra Chilifan. Du kan se hvordan min ca.8-10 cm "bette" Thai Dragon s ud da jeg plantede den om ved at klikke her
Efter omplantningen var der lidt smproblemer med at f placeret planten mest hensigtsmssigt, for i mit sydvendte vindue begyndte bladene at krlle og blive gule. Jeg rykkede den derfor til et stvendt vindue, hvor den stortrives helt vildt den dag idag.
Fra den 2.April og frem til idag er planten vokset fra 8-10 cm til hele 80 cm .... det er alts hele 70 cm p bare 2 mdr.!!!!
Den 1.maj kom frste blomst og den har vel haft omkring 100 blomster den sidste mned - men kun 12 stk. er indtil videre blevet til chili ... men sikke nogen krabater!
Chili-frugterne vokser pnt hurtigt, fra blomst til 12 cm store frugter p bare 1 mned, nu venter jeg bare p at de modner.
Har indsat et par helt dagsfriske billeder som motivation.
Forsat god fornjelse
--
Mvh
Thomas

right

right

Svar Send privat besked
Thai Dragon
Anders Johansen (swinx dk)
Indlg: 5

Virum
03/06-2009 18:22

--
Tak skal du da ellers have. Nu har jeg plantet den ene om en en 2 liters potte (kresten syntes der er nok planter i lejligheden i forvejen) og s ser jeg hvad det bliver til. Det kan godt tnkes at jeg planter den om i en strre krukke. Kan man f den til at blive mere busket i det og med en tykkere stamme?
Jeg var ude for at to planter i samme strrelse men i forskellige strrelser begyndte at hnge med toppen men de har rettet sig igen?? Ved i hvad det kan vre?
Hvilken type chili skal man have fat i hvis man skal dyrke den i vindueskarmen og med mindre chilier? Den m ogs godt vre lidt strk og kunne bruges, for der er ikke noget ved kun at have dem til pynt.

Svar Send privat besked
Thai Dragon
Thomas Rasmussen (Chili-Thomas)
Indlg: 8

Ballerup
07/06-2009 22:36

--
Hehe, har samme "problem" med konen - men hun synes efterhnden at det er blevet interessant nu hvor frugterne s smt er begyndt at vise sig.
Bliver spndende at se dit resultat efter omplantningen - smid endelig nogle billeder op p sitet.
Ved ikke hvordan man fr planten mere busket og stammen kraftigere, tnker det mske kommer med rene!! -mske kan nogle af de andre herinde komme med et bud? Mht. egnede chili-planter til vindueskarmen, s har jeg selv en flot Bolivian Rainbow stende. Ikke srlig stor (40 cm) og den str i jeblikket med en masse dekorative lilla frugter der hen over modningsforlbet skifter til gul, orange og slutteligt rd. Har ikke smagt p dem endnu da de ikke er modne endnu, men jeg har lst mig til at de skulle vre OK strke, styrkemssigt omtrent som de chilier man typisk kan kbe i den lokale netto.
Jeg har ogs en Naga Morich(Dorset Naga) - verdens strkeste chili - p omkring 30 cm stende i vindueskarmen. Jeg er ganske sikker p at den nok kan tilfredsstille selv den vrste hardcore chilifan hvad angr styrke. Jeg kan anbefale dig at tjekke Youtube hvis du vil have dig et billigt grin af folk der "prversmager" denne krabat - pnt grineren at se p :)
Naga Morich(Dorset Naga) ser ud til at vokse langsomt, i hvert fald hos mig, og den ser ud til at trives fint i min vest-vendte vindueskarm.
Den har ikke vokset i hjden den sidste mneds tid og er netop get i blomst.
-
Mvh
Thomas

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 4794, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: AnthonyCiz
Antal Emner: 2220
Antal indlg: 18245 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 1)