Chili Fan

- Danske Chili Entusiaster

Chili forummet

Velkommen til chili forummet på chilifan.dk. Her diskuterer vi alt som har med chili at gøre. For at kunne skrive i forummet skal du have oprettet en bruger. Bemærk at denne bruger er ikke den samme som hvis du har oprettet en chili blog.

Log ind | Forum oversigt | Nyeste Indlæg
Jesper Hansen (blomstermand)
Indlg: 13

Odense S
31/07-2009 22:19

--
Jeg har nogle Jalapeo's planter som har nogle frugter, nu vil jeg gerne vide hvornr jeg hster.

Jeg har taget et par billeder.
[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1249071377_Jalapeo.JPG" ALIGN="right"]Jalapeo[/IMG]

[IMG SRC="http://www.chilifan.dk/gallery/1249071442_Jalapeo1.JPG" ALIGN="right"]Jalapeo frugt[/IMG]

Frugterne er omkring 7 cm lange. Hvornr ville i hste jeres??

Venlig hilsen
Jesper c",)

Svar Send privat besked

Odense S
31/07-2009 22:20

--
Her er da vist et billede upload der ikke virker, jeg har desvrre ikke et andet sted at uploade.

Svar Send privat besked
Pepper Rocini (Pepperocini)
Indlg: 2

sydst
01/08-2009 01:23

--
Hej Jesper, denne side er god til billedupload:

http://www.imageshack.us/

Svar Send privat besked
Kim Schulz (Chilifan)
Indlg: 612

Aalborg S
03/08-2009 11:34
problemet er ikke upload i dette tilflde, men fordi du har en i filnavnet. Dette tegn er ikke godkendt til internet adresser og virker derfor ikke
--
Kim Schulz
www.chilifan.dk

Svar Send privat besked

Odense S
04/08-2009 19:17

--
S prver jeg igen.

right

right

Hvornr hster i Jalapenos???

Svar Send privat besked
Sren Nielsen (Frustrator)
Indlg: 127

Sdr. Omme
10/08-2009 20:11
Jeg har hstet Jalapeos lbende den sidste 1 mneds tid - indtil videre er det blevet til sm 5 kg! Jeg tager dem nr de som regel er store nok til at der kan ligge en almindelig cocktailplse inden i - det er en god tommetilngerregel. De kan dog ogs hstes tidligere.

Fordelen ved at hste de umodne, grnne frugter lbende er, at s skal planten jo ikke bruge saft og kraft p dem mere. I stedet stter den ntye blomster og danner nye frugter, og man fr derved et fortlbende og strre udbytte.

--
<<-- FRUSTRATOR -->>

Svar Send privat besked
Mads Schmidt (Mads)
Indlg: 338

Viiala, Finland
11/08-2009 06:20
Det er sgu imponerende Sren! Hvor mange planter er det, der giver 5 kilo? Bare sdan af nysgerrighed...
Jeg har ikke selv Jalapenoer, og tror ikke der er s mange af mine sorter, der egner sig til at hste grnne. Jeg har dog gjort det en gang imellem og nogle gange for tidligt. S smager frugten bare af ingenting... Lidt bittert...
--

Svar Send privat besked

Sdr. Omme
11/08-2009 19:51
Mads: Jeg har et drivhus p 8 m2, som jeg ikke syntes jeg fik nok ud af sidste r. I r har jeg sat en masse planter i billige, 12 liters murespande, kbt i Jem & Fix (og s selv boret huller til drn i bunden). Jeg har 6 af disse spande med Jalapeos med to planter i hver (af sorten Jalapeo Early). De er godt nok vokset tt sammen nu, men de giver ganske godt, og jeg hster et par gange om ugen.

Og dertil kommer s alle de andre spande med alle de mange andre sorter, jeg dyrker i r. Den samlede chilihst ser ud til at blive fnomenal stor... ikke mindst af Omnicolor og Toftegaards Citronchili, som begge er get helt amok inden for den seneste mned.

--
<<-- FRUSTRATOR -->>

Svar Send privat besked
Klaus Jensen (Klaus Jensen)
Indlg: 72

Aalborg S
11/08-2009 21:11
Imponerende hst m jeg godt nok sige. Men ikke for at s skr i glden, s synes jeg alts at have lst et sted at de sorte murerspande kan indeholde et stof, som ikke er s sundt at f ud i jorden, og i sidste omgang i frugterne. Men der kan selvflgelig vre forskel p spandene. Ellers fortsat go hst herfra.
Frustrator skrev:Mads: Jeg har et drivhus p 8 m2, som jeg ikke syntes jeg fik nok ud af sidste r. I r har jeg sat en masse planter i billige, 12 liters murespande, kbt i Jem & Fix (og s selv boret huller til drn i bunden). Jeg har 6 af disse spande med Jalapeos med to planter i hver (af sorten Jalapeo Early). De er godt nok vokset tt sammen nu, men de giver ganske godt, og jeg hster et par gange om ugen. Og dertil kommer s alle de andre spande med alle de mange andre sorter, jeg dyrker i r. Den samlede chilihst ser ud til at blive fnomenal stor... ikke mindst af Omnicolor og Toftegaards Citronchili, som begge er get helt amok inden for den seneste mned. -- <<-- FRUSTRATOR -->>

--
Klaus
Aalborg S

Svar Send privat besked
Karen Holm Jensen (Karen)
Indlg: 19

Roskilde
11/08-2009 22:15

Ja jeg hster lbende... modne og umodne for netop at f et jvnt flow i frugtproduktionen... Synes at have lst at planten ellers vil g i st... S hst du bare lidt nu
--
2009 mit frste r med chilidyrkning

Svar Send privat besked

Sdr. Omme
12/08-2009 20:21
Klaus Jensen skrev:Imponerende hst m jeg godt nok sige. Men ikke for at s skr i glden, s synes jeg alts at have lst et sted at de sorte murerspande kan indeholde et stof, som ikke er s sundt at f ud i jorden, og i sidste omgang i frugterne. Men der kan selvflgelig vre forskel p spandene. Ellers fortsat go hst herfra

Ja, det med mrkelige stoffer i spandene har jeg ogs hrt, og jeg var derfor meget betnkelig i starten. Jeg skrev derfor til en ekspert, Lene Tvedegaard fra Gartneri Toftegaard, for at hre hendes vurdering, og hun mente nu nok, at det sagtens kunne lade sig gre. Da jeg var til deres smagedag sidste r lagde jeg i vrigt mrke til, hvordan alle deres egne chiliplanter netop stod i store, sorte spande la murerspande/foderspande. Derfor er jeg ikke s betnkelig mere.

--
<<-- FRUSTRATOR -->>

Svar Send privat besked
Per Grnberg (LotusV8)
Indlg: 33

Sverige Klippan
13/08-2009 18:27

--
Jag har plockat Chili i en mnads tid, och en del blir riktigt trevliga som den hr Long Slim:

Dubbel chiligldje

Svar Send privat besked

« Tilbage til forum oversigt.

Du skal vre logget ind for at kunne skrive et svar.

Sg i forummet:

Forum Statistik
Brugere: 6512, heraf online: 0 stk ()
Seneste tilmeldte: dinaiv69
Antal Emner: 2226
Antal indlg: 18254 (i dag: 0, denne uge: 0, denne mned: 3)